Danmarkskort
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 13-08-06 19:43

Hej -

Jeg søger et danmarkskort i stor opløsning - helst uden byer og lignende.

Hvor kan jeg finde det?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-08-06 20:37

Jan Bang Jensby skrev:
> Hej -
>
> Jeg søger et danmarkskort i stor opløsning - helst uden byer og lignende.

> [...]

kms har en gratis dk kort i 5504x4319 (23,7M pixel), men der er byer,
vej og færge ruter på.

Mikkel

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 13-08-06 21:03

Mikkel Lund skrev:
> kms har en gratis dk kort i 5504x4319 (23,7M pixel), men der er byer,
> vej og færge ruter på.

Ja og vær opmærksom på at målestoksforholdet er 1:850000 hvilket betyder
at en pixel på kortet er 850000 pixels i virkeligheden :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-08-06 22:13

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt[dk]> skrev> Ja og vær opmærksom på at
målestoksforholdet er 1:850000 hvilket betyder
> at en pixel på kortet er 850000 pixels i virkeligheden :)

Der er ingen pixler i virkeligheden......

Men hvis målestokken virkelig er så grov, må det store antal MB være fordi
der kan/skal 'zoomes' alvorligt ind.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-08-06 22:16

Preben Riis Sørensen skrev:

> "Henrik Weigelt" <henrik@weigelt[dk]> skrev> Ja og vær opmærksom på at
> målestoksforholdet er 1:850000 hvilket betyder
>
> Der er ingen pixler i virkeligheden......

Øh vi lever da i et digitalt samfund?

Totalt oldsk00l indstilling til tingene..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 16-08-06 11:14

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.invaliDK> skrev i en meddelelse

> Øh vi lever da i et digitalt samfund?
>
> Totalt oldsk00l indstilling til tingene..

Hvor høj er du - målt i pixels?
--
Mvh Claus
www.vocalart.dk, www.limfjordsteatret.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-08-06 11:47

"Claus Skaarup \(Arbejde\)" <skaarup75fjern@yahoo.dk> writes:

> Hvor høj er du - målt i pixels?

Tag et billede med mobilen og tæl efter.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kert Rats

Dato : 16-08-06 15:32

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tag et billede med mobilen og tæl efter.

Endnu bedre: Hvor mange pixels går der på en 1 meter? )

Venligst
Kert Rats

Fra : Stefan Holm

Dato : 17-08-06 00:20

Tæl: <http://me.ter.dk/>

--
Stefan Holm
"This enormous woman will devour us all!"

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 17-08-06 00:35

Stefan Holm wrote:

> Tæl: <http://me.ter.dk/>

Genialt. :P

Dog er det lidt et problem, at en kilometer, centimeter og meter er lige
lang på siden. ;)

> "This enormous woman will devour us all!"

Simpsons?

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Stefan Holm

Dato : 17-08-06 09:08

Jens Peter Rosenkvist wrote:

> Dog er det lidt et problem, at en kilometer, centimeter og meter er lige
> lang på siden. ;)

De er åbenlyst optimeret til forskellige forhold.

> Simpsons?

Jeps.

--
Stefan Holm