Rod og overblik er ikke modsætninger.
Fra : Bo Warming

Dato : 05-08-06 13:59

Rod og overblik er ikke modsætninger.

Da Edison i sin høje alderdom besøgte et nyt
Bell-udviklinglaboratorium, som var baseret på videreudviking af hans
meget profitskabende opfindelser, blev han spurgt om ikke han ville
have ønsket, at han havde haft de flotte strømlinede forhold, da han
var ung, og han svarede at han kunne ikke være blevet inspireret i den
renlighed og slaviske orden.

Den travle koncentrerede arbejder husker, hvor han lægger tingene og
kan finde dem, selvom der ikke overholdes disciplin om "Alt på rette
plads" vedvarende.

Fugle bygger kreative reder efter de forhåndenværende kvistes princip,
og det virker godt.

Engang forlangtes symmetri i al malerkunst og arkitektur, men nu
værdsættes spontan, improviseret uorden og skævhed.

Der er et budskab i at lade sit tag være præget af leg og nytænkning,
ihvertfald i en overgangsperiode - kun hvis brand- eller
nedstyrtnings-fare har kommunen noget at komme efter.

Som en kunstner i sit værksted arbejder jeg og mine lejere på vores
tag med spændende ny bygningsmaterialer, lexan og airflex. Det første
muliggør at autonome ikke slår os ihjel med stenkast. Det andet giver
en helt essentiel økonomisk-betydningfuld og helbredsmæssig
beskyttelse mod vandindsivning, varmetab og overophedning.

Måske den igangværende proces vil munde ud i salgbar funktionel
innovation, hvis kommunen tillader arbejdsglæden at fortsætte, vil
føre til ny teknologi eller stil, som vil være gavnlig for samfundet.

Danfoss og andre eksportvirksomheder udsprang af rodede
kælder-værksteder, Georg Gearløs-style. Kontrol er ikke tiltrængt,
tillid bør foretrækkes, og mon ikke en tantet borgmester kan tabe
stemmer på unødvendige tvangsbødetrusler og især effektuering af vold
mod uskyldige borgere?

Eftersom jeg ikke har gjort noget, der kræver bygningstilladelse,
efter talrige professionelles mening, så er ingen lov overtrådt. Love
er dog bøjelige på dette felt. Så borgmesterens smag og smagsdom er
altafgørende.

Fra : Ole

Dato : 05-08-06 23:37

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:9C0Bg.39198$T01.5883
@fe82.usenetserver.com:

> Rod og overblik er ikke modsætninger.

Hvad er din pointe?

Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-06 04:35

"Ole" <ole@ole.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in news:9C0Bg.39198$T01.5883
> @fe82.usenetserver.com:

At minimalstat behøves
Rod er privatsag.
Kommunen bør ikke give mig tvangsbøder for at beskytte mit hus mod
klima og kommunalt vagtværn-bøller=autonome

Grizzly Man filmen er om bjørneelsker der spises af bjørn
= DK og Islam i en nøddeskal
Bo Warming 35861000