Sideskift med css.
Fra : Klaus Jensen

Dato : 19-06-01 16:34

Hej forum
Jeg er ved at lave en side, der inkluderer en række tabeller med
2 rækker i hver. I øverste række et billede og i nederste en
forklarende tekst. Disse må ikke adskilles ved udskrift. Jeg har
læst i et andet indlæg, at funktionen
table {page-break-inside: avoid;}
skulle virke, men det vil den ikke overhovedet. Alt andet fra
stylesheeted virker men ikke oventående. Er der nogen der har
erfaring med dette?
På forhånd tak
Klaus

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 19-06-01 18:23

Klaus Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der har erfaring med dette?

Jeg mener ikke at IE5 understøtter avoid funktionen - men du kan jo
istedet lave det sådan at den_altid_laver sideskift før tabellen:

table {page-break-before: always;}

Den er langt bedre understøttet, og selvom det naturligvis ikke er
så elegant som det andet, skulle det jo gøre tricket.

Mvh
Jonas

Fra : Jensen

Dato : 19-06-01 18:58

Tak for det hurtige svar, Jonas.
Tricket med {table page-break-before: always;} virker også fint, men da jeg
"inkluderer" ca 20 sider, bestående af 4-7 cm. høje tabeller er det lidt
besværligt, at lave manuel linieskift ved hver 3-4 tabel. Projektet omfatter
knap 600 sider, så det kunne være rart med lidt automatik. Men hvis "avoid"
funktionen end ikke er understøttet af IE5 udelukker det vist for stor en
gruppe - deriblandt undertegnede! Så tror da pokker jeg har har kæmpet hele
natten...
Skulle nogen have en løsning er de stadig velkomne med svar!
Mvh
Klaus