Hvad er bøden/straffen for at blive sto
Fra : Molnit

Dato : 19-08-06 20:56

Hejsa,

   Vi har lige fået os en lille RS50, og der er en tunudstødning på, samt
carbon dæmper som larmer lidt mere end normalt(skal der gøres noget ved).

   Men hvad er straffen for at blive stoppet på den, mens man køre lovlig
hastighed osv. og det eneste som ik var lovligt er tundelen ?

   Mit gæt er 500Kr. + de tager tun delene ? eller er der andre udgifter
ved det ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-08-06 21:25

Den Sat, 19 Aug 2006 21:56:01 +0200 sendte Molnit <news@molnit.com>
følgende røgsignaler:

>   Mit gæt er 500Kr. + de tager tun delene ? eller er der andre udgifter
>ved det ?

Så vidt jeg husker må de ikke fjerne de ulovlige dele fra en 45'er,
men du må til gengæld heller ikke køre videre.
Den skal efterfølgende til syn og bøden er vist i størrelsesordenen
2-3.000 kr. hvis det er første gang.

Jeg kan ikke huske om den skal direkte til syn, så du også skal betale
for fejebladet, eller om du bare skal stille til syn indenfor 14 dage.

--
"Charlie.....?
Kunne du ikke tænke dig at købe din

Fra : Brian

Dato : 21-08-06 10:09

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> Den Sat, 19 Aug 2006 21:56:01 +0200 sendte Molnit <news@molnit.com>
> følgende røgsignaler:

> Så vidt jeg husker må de ikke fjerne de ulovlige dele fra en 45'er,
> men du må til gengæld heller ikke køre videre.

Nemlig, men det kan være en fordel at give dem lov til det - hvis det bare
er en billig tun-udstødning fra THansen...

> Den skal efterfølgende til syn og bøden er vist i størrelsesordenen
> 2-3.000 kr. hvis det er første gang.

Det er helt ved siden af! 1000,- og konfiskeret udstødning (jeg gav lov og
skrev under på det). Ellers var det syn, og det gad jeg ikke (den var meget
andet på den, men det kunne hr. betjent jo ikke vide :)

> Jeg kan ikke huske om den skal direkte til syn, så du også skal betale
> for fejebladet, eller om du bare skal stille til syn indenfor 14 dage.

Der må gælde det samme som for biler/MC'er, dvs. der er en frist for hvornår
den skal have været til syn.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-08-06 12:27

Den Mon, 21 Aug 2006 11:08:39 +0200 sendte "Brian" <Suzuki@cool.dk>
følgende røgsignaler:

>Det er helt ved siden af! 1000,- og konfiskeret udstødning (jeg gav lov og
>skrev under på det). Ellers var det syn, og det gad jeg ikke (den var meget
>andet på den, men det kunne hr. betjent jo ikke vide :)

Fair nok, jeg synen bare at jeg for et par år siden hørte noget om
2.500 kr første gang og så blev det ellers fordoblet de følgende
gange.

Men nu er jeg aldrig blevet snuppet, men stoppet....jo tak.
Damn, hvor man får ondt i maven når de svanser rundt om maskinen, men
nøjes med at ville se førerbeviset.

--
-"Jeg hedder Arne, og hvad hedder du så?"
-"Jeg hedder Stewart, og jeg kan godt li' kusser."

Fra : Gert Nielsen

Dato : 20-08-06 08:33

Hej
Hvis man går ud fra færdselsreglerne, er en Eu scooter et indregisterings
pligtigt køretøj så gælder de samme regler
som bil og motorcykkel, og bare du holder dig til ikke at køre mere end du
må er det lige meget om scooteren kan køre 100 km/t.
Gert

Fra : Brian

Dato : 21-08-06 10:10

"Gert Nielsen" <dsl303621@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som bil og motorcykkel, og bare du holder dig til ikke at køre mere end du
> må er det lige meget om scooteren kan køre 100 km/t.

Det er bare ikke hele sandheden - en EU45 må ikke ændres konstruktivt til at
kunne køre hurtigere (flere hk). Ved biler er der 20%, men der gæler
specielle regler for en 45'er.

Fra : RpR

Dato : 23-08-06 08:11

> Men hvad er straffen for at blive stoppet på den, mens man køre lovlig
> hastighed osv. og det eneste som ik var lovligt er tundelen ?

Noget andet er at du sikkert får lov at køre i fred på en RS'er hvis du
overholder 50km/t i byen.

Jeg blev selv stoppet for at have kørt alt for stærkt i byen på min egen
nogen år tilbage. Det kostede en køreprøve og så blev den indkaldt til syn.
Jeg fik lov at trække videre med den. Til syn blev den gået igennem efter
papiret, dvs. de så efter alle TUM numrene der skal sidde på bl.a.
luftfilter, udstødning, dæmper, cylinder, topstykke, karburator osv. Det
kostede mig da en helt ny org. udstødning. Den har nu ialt tilbagelagt 20km,
til og fra synshallen

Det afhænger også meget af hvem der stopper dig. Færdselspolitiet kender
reglerne og kalder dig til syn. Det er ikke sikkert den lokale betjent gør
det, og de kan finde på at slæbe den af på fejebladet og hvad ved jeg. Hvor
gode dine chancer er for en erstatning hvis de begynder at skrue i dem her
ved jeg ikke. Altid noget at Sønderborg synshal efterhånden har fået
forklaret politiet at de ikke rører 45'erne med en ildtang :-]

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~