Script til at læse filer i et bibliotek
Fra : Brian O

Dato : 17-08-06 21:20

Hejsa

Er der en, der ligger inde med et simpelt script, der kan læse
indholdet af af filer i et bibliotek.

Jeg skal bruge det i forbindelse med en billededatabase, hvor jeg vil
lave en automatisk opdatering af denne.

På forhånd tak
Brian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-08-06 00:14

> [...]
> indholdet af af filer i et bibliotek.
>
> Jeg skal bruge det i forbindelse med en billededatabase, hvor jeg vil

Med tilladelse fra Jens Gyldenkærne Clausen - nedenstående script anbragt i
body på en asp-side genererer automatisk en tabel med links til samtlige
filer af typerne .gif, .jpg og .png i samme mappe som asp-siden:

<%

' Scriptet er lavet af Jens Gyldenkærne Clausen
Dim FSO, F, filer, fil
Dim kolonner
kolonner = 3
Dim i
i = 0

Set FSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set F = FSO.GetFolder(Server.Mappath("."))
Set filer = F.Files
For Each fil In filer

If ( lcase(FSO.GetExtensionName(fil)) = "gif") OR (
lcase(FSO.GetExtensionName(fil)) = "jpg") OR (
lcase(FSO.GetExtensionName(fil)) = "png") Then
'Case "gif", "jpg", "png"
' Vis filen

If i mod kolonner = 0 Then
%>
fil.DateLastModified %>, oprettet: <%= fil.DateCreated %>" <% If
DateDiff("w", fil.DateLastModified, Now()) < 2 Then %>class="ny"<% End If
%>><%= fil.Name %></a></td>

<%
i = i + 1
If i mod kolonner = 0 Then
%>
<% End If
End IF
Next
IF i mod kolonner > 0 Then
%>
<% end if
'End Select
%>

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Brian O

Dato : 20-08-06 20:29

On Fri, 18 Aug 2006 01:14:24 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Med tilladelse fra Jens Gyldenkærne Clausen - nedenstående script anbragt i
>body på en asp-side genererer automatisk en tabel med links til samtlige
>filer af typerne .gif, .jpg og .png i samme mappe som asp-siden:

Takker - jeg vil straks afprøve scriptet

/Brian