Loop min funktion
Fra : spintail

Dato : 17-08-06 18:38

Hej Ng
Jeg har tidligere skrevet tråden her:

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/browse_thread/thread/078e82d966686d78?hl=da

Er der en som kan fortælle mig lidt om at loope jeg har fået en ven
til at hjælpe mig med at lave denne funktion men det ser ud som der er
en fejl et sted. Den regner en plads rigtigt afhængig af hvad der
står i deltager.
________________________kode___________________
Function MyFunction (deltager, placering, buyin)
   MyFunction = (sqr(deltager)/sqr(placering))*(sqr(buyin))- placering

End Function
for i= 1 to 16
Response.Write i & ":" & MyFunction(i,16,300) & "<br>"
next

________________________kode___________________

Jørn snakkede om at jeg skulle putte en placeringsværdi i deltager,
men den skal jo regne alle dem ud som jeg skriver her
for i= 1 to 16_____________alså her 16 deltagere

Skriver jeg f.eks :

[...]

Response.Write i & ":" & MyFunction(i,1,300) & "<br>"
next

________________________kode___________________

Ja så sætter den, den rigtige værdi ind men på 16 pladsen de
resterne 15 er regnet forkert som om den regner bagvendt.
Som her :

http://pockets.dk/t.asp

På en måde skal jeg have fortalt den at den skal loope fra 1 og 2 osv
ikke omvendt.

Håber der en som kan hjælpe mig lidt videre da jeg er helt på bar
bund, jeg har prøve med en masse loops men sætter dem forkert!

MvH
Allan Hansen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-08-06 02:18

On 17 Aug 2006 10:37:42 -0700, "spintail" <Spintail@pockets.dk> wrote:

>Jeg har tidligere skrevet tråden her:
>
>http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/browse_thread/thread/078e82d966686d78?hl=da

Det er altså smartest at fortsætte i samme tråd, så man nemt kan
bladre tilbage og hente relevante oplysninger.

> [...]
>
>End Function
>for i= 1 to 16
>Response.Write i & ":" & MyFunction(i,16,300) & "<br>"

Hvad er det egentlig funktionen skal gøre?

Funktionen ovenfor skal have 3 værdier som input:
deltager, placering og buyin

"deltager" får du fra din loop (i = 1 To 16)
- men hvor får du de andre to fra?

>Jørn snakkede om at jeg skulle putte en placeringsværdi i deltager,
>men den skal jo regne alle dem ud som jeg skriver her
>for i= 1 to 16_____________alså her 16 deltagere

Så skal det formentlig være hver deltagers placering - eller?

Men prøv at fortælle, hvad din funktion skal gøre, så er det nok lidt
lettere at hjælpe.

> [...]
>
>Ja så sætter den, den rigtige værdi ind men på 16 pladsen de
>resterne 15 er regnet forkert som om den regner bagvendt.

Herover har du en funktion, hvor "deltager" er den eneste parameter,
der har indlfydelse på funktionen.
De to andre (placering og buyin) har du sat til faste værdier (1 og
300 henholdsvis).
Er det meningen, at disse to ikke skal indflydelse på resultatet?

>Som her :
>
>http://pockets.dk/t.asp

Hvordan har du regnet de *rigtige* værdier ud - så skal funktionen
gøre det samme

> [...]
>
>Håber der en som kan hjælpe mig lidt videre da jeg er helt på bar
>bund, jeg har prøve med en masse loops men sætter dem forkert!

Du skal nok ikke fokusere så meget på, at du "tilfældigvis" får et
rigtigt resultat et sted, men snarere på, om du går logisk set rigtigt
frem.

Så fortæl, hvad du ønsker at opnå, og hvilke inputs du har, så er det
lidt lettere at hjælpe.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : spintail

Dato : 21-08-06 07:00

Jørn Andersen skrev:

> Det er altså smartest at fortsætte i samme tråd, så man nemt kan
> bladre tilbage og hente relevante oplysninger.

Sorry det vil jeg huske!

> [...]

End Function
_________________________kode___________________

> Hvad er det egentlig funktionen skal gøre?
Den skal regne nogle rangliste point ud, det skal gøre udfra den
formel som lyder således:

(kvadratrod af deltagere antal / kvadratrod af din placering) *
(kvadratrod af buy-in) - (din placering).

Hvorfra ved jeg så om det stemmer når funk regner det ud, jeg har
det oprettet i Excel regneark og kan derfor chekke om det passer.

Deltager antal =med alle dem som er med i tuneringen alså i dette
tilfælde 16
Din placering = Den placering som man får imellem 1 & 16
Buyin= prisen på turen alså 300

<li> 68,28</li>
<li> 46,99</li>
<li> 37,00</li>
<li> 30,64</li>
<li> 25,98</li>
<li> 22,28</li>
<li> 19,19</li>
<li> 16,49</li>
<li> 14,09</li>
<li> 11,91</li>
<li> 9,89</li>
<li> 8,00</li>
<li> 6,22</li>
<li> 4,52</li>
<li> 2,89</li>
<li> 1,32 </li>
</ol>

Håber dette hjælper

MvH
Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 21-08-06 18:37

On 20 Aug 2006 23:00:03 -0700, "spintail" <Spintail@pockets.dk> wrote:

> [...]
>tilfælde 16
>Din placering = Den placering som man får imellem 1 & 16

Det passer nogenlunde med sådan som jeg havde forstået det.
Men det efterlader ét spørgsmål: Hvor har du oplysningen om
"placering"? I et array?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : spintail

Dato : 22-08-06 19:58

Jørn Andersen skrev:

> Det passer nogenlunde med sådan som jeg havde forstået det.
> Men det efterlader ét spørgsmål: Hvor har du oplysningen om
> "placering"? I et array?

Placeringen den er jo imellem 1 og deltager antal, men hvordan jeg
lige griber det an, står mig lidt sort!?!

MvH
Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-08-06 00:30

On 22 Aug 2006 11:58:05 -0700, "spintail" <Spintail@pockets.dk> wrote:

>Placeringen den er jo imellem 1 og deltager antal, men hvordan jeg
>lige griber det an, står mig lidt sort!?!

Du kan fx lave et array, som indeholder placeringen:
arrPlac(1) = 3
arrPlac(2) = 11
arrPlac(3) = 8
osv.
arrPlac(16) = 7

Du kan så få udlæst resultatet med:
For i= 1 To 16
Response.Write i & ":" & MyFunction(i, arrPlac(i), 300) & "<br>"
Next

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : spintail

Dato : 24-08-06 06:22

> [...]
>
> Du kan så få udlæst resultatet med:
> For i= 1 To 16
> Response.Write i & ":" & MyFunction(i, arrPlac(i), 300) & "<br>"

ok men placeringen er jo svingende fra gang til gang jeg mener hvad
gør jeg så hvis nu der er 32 med, kan jeg på en måde loope den arr
?

MvH
Allan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-08-06 13:47

On 23 Aug 2006 22:21:30 -0700, "spintail" <Spintail@pockets.dk> wrote:

>ok

Betyder det, at det virker med dette test-array?

>men placeringen er jo svingende fra gang til gang jeg mener hvad
>gør jeg så hvis nu der er 32 med, kan jeg på en måde loope den arr

Ja, men jeg er nødt til at spørge, hvor du gemmer de data, du bruger
som udgangspunkt for dine beregninger?

I det hele taget ville det hjælpe med lidt mere forklaring om, hvordan
dit setup er og hvad du vil opnå, hvis man skal give et brugbart svar
- fx:
Hvilke data har du? Og hvordan ændres de over tid?
Hvordan gemmer du dine data?
Hvordan skal dit output se ud - fx sortering?

Hvis du gemmer dem i en database, så er det enkleste nok at hente dem
ind i et array med objRs.Getrows-metoden.
Ellers får du det problem, at du ikke kender arrayets størrelse, når
du skal loope data ind i arrayet, og du er nødt til at ReDim'e
arrayet.

Så: Fortæl, fortæl

Mvh. Jørn

--