/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Telefonlinie via trådløs netværk
Fra : Poul E.


Dato : 08-07-06 09:50

Findes der udstyr som kan overføre en analog telefonlinie over en
eksisterende trådløs netværksforbindelse.

Mvh. Poul Erik



 
 
Kim (08-07-2006)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 08-07-06 11:58

On Sat, 8 Jul 2006 10:49:45 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:

>Findes der udstyr som kan overføre en analog telefonlinie over en
>eksisterende trådløs netværksforbindelse.

Spørg i den rette gruppe :

news:dk.edb.netvaerk.traadloest
eller news:dk.teknik.telefoni

fut : dk.admin.netikette

--
Kim


Zec (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Zec


Dato : 11-07-06 12:13

kan du ikke bare brug skype?


"Poul E." <ande1509@c.dk> skrev i en meddelelse
news:44af71a3$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Findes der udstyr som kan overføre en analog telefonlinie over en
> eksisterende trådløs netværksforbindelse.
>
> Mvh. Poul Erik
>



Asbjorn Hojmark (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-07-06 12:22

On Sat, 8 Jul 2006 10:49:45 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:

> Findes der udstyr som kan overføre en analog telefonlinie over en
> eksisterende trådløs netværksforbindelse.

Ja, der findes forskelligt udstyr i den stil. Kan du fortælle i lidt
flere detaljer, hvad du skal bruge det til?

I mange tilfælde vil det ikke kunne betale sig for en enkelt telefon.
Så kan det bedre betale sig at bruge en alm. trådløs (DECT) telefon
evt. en trådløs (802.11) IP-telefon.

-A

Poul E. (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Poul E.


Dato : 11-07-06 16:50


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
news:2627b211tdmsmlddh50q9pug5t6umcou9f@hojmark.net...
> On Sat, 8 Jul 2006 10:49:45 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:
>
>> Findes der udstyr som kan overføre en analog telefonlinie over en
>> eksisterende trådløs netværksforbindelse.
>
> Ja, der findes forskelligt udstyr i den stil. Kan du fortælle i lidt
> flere detaljer, hvad du skal bruge det til?
>
> I mange tilfælde vil det ikke kunne betale sig for en enkelt telefon.
> Så kan det bedre betale sig at bruge en alm. trådløs (DECT) telefon
> evt. en trådløs (802.11) IP-telefon.
>
Vi har nogle maskiner der kører nede i en tunnel hvor der ikke er GSM
dækning. Jeg tænkte om vi kunne overføre en telefonlinie over den
ethernetforbindelse som bruges af styresystemet. Linien skal udelukkende
bruges i forbindelse med fejlfinding.

Udstyret skal være godkendt til tilslutning til TDC's net.

Mvh. - Poul Erik






Asbjorn Hojmark (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-07-06 17:41

On Tue, 11 Jul 2006 17:50:22 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:

>>> Findes der udstyr som kan overføre en analog telefonlinie over en
>>> eksisterende trådløs netværksforbindelse.

>> Ja, der findes forskelligt udstyr i den stil. Kan du fortælle i lidt
>> flere detaljer, hvad du skal bruge det til?

> Vi har nogle maskiner der kører nede i en tunnel hvor der ikke er GSM
> dækning. Jeg tænkte om vi kunne overføre en telefonlinie over den
> ethernetforbindelse som bruges af styresystemet.

Er det wireless eller Ethernet?

> Linien skal udelukkende bruges i forbindelse med fejlfinding.

Men til en alm. telefon?

> Udstyret skal være godkendt til tilslutning til TDC's net.

Hva' for et af deres net?

-A

Poul E. (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Poul E.


Dato : 11-07-06 21:41

>
>> Vi har nogle maskiner der kører nede i en tunnel hvor der ikke er GSM
>> dækning. Jeg tænkte om vi kunne overføre en telefonlinie over den
>> ethernetforbindelse som bruges af styresystemet.
>
> Er det wireless eller Ethernet?

Der er mulighed for tilslutning til ethernet switche både på land og på
maskinerne. Der er så en trådløs forbindelse imellem de to punkter. I hele
tunellens længde vil der være trådløs net så tilslutning til dette vil måske
også være muligt. Det havde jeg ikke lige tænkt på.

>
>> Linien skal udelukkende bruges i forbindelse med fejlfinding.
>
> Men til en alm. telefon?

Ja - der skal være mulighed for at ringe til andre telefoner.
>
>> Udstyret skal være godkendt til tilslutning til TDC's net.
>
> Hva' for et af deres net?

Telefonnettet.

Mvh. Poul Erik



Asbjorn Hojmark (11-07-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 11-07-06 22:03

On Tue, 11 Jul 2006 22:40:58 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:

>> Er det wireless eller Ethernet?

> Der er mulighed for tilslutning til ethernet switche både på land og på
> maskinerne. Der er så en trådløs forbindelse imellem de to punkter.

Det var bare fordi du skrev om telefonlinie via trådløst. Hvis der er
en switch i hver ende, ved udstyret jo ikke, at forbindelsen mellem
dem er trådløs.


Anyway, man kan sætte en lille voice gateway i hver ende og sætte dem
op til at snakke med hinanden. Til 'den fjerne ende', hvor telefonen
skal sættes til, skal du bruge en med en FXS-port. Til 'monopol-enden'
skal du bruge en med en FXO-port.

Efter min mening, vil det dog give bedre mening at sætte en IP-telefon
derude. Det er formentlig langt billigere.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Poul E. (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Poul E.


Dato : 12-07-06 19:45

>
> Efter min mening, vil det dog give bedre mening at sætte en IP-telefon
> derude. Det er formentlig langt billigere.
>
Det lyder som den løsning jeg bør vælge.

Kan i hjælpe med et eksempel på en telefonlinie til ethernet gateway?

Mvh. - Poul Erik



Frans Meyer (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 12-07-06 21:59

"Poul E." <ande1509@c.dk> skrev i en meddelelse
news:44b5432b$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
>> Efter min mening, vil det dog give bedre mening at sætte en IP-telefon
>> derude. Det er formentlig langt billigere.
>>
> Det lyder som den løsning jeg bør vælge.
>
> Kan i hjælpe med et eksempel på en telefonlinie til ethernet gateway?

Man kunne tage en WiFi telefon:
P-2000W_V2
<http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161246&CategoryGroupNo=9F60EDCB-18CA-47EA-9ACE-FDD8CA02B1DC>

Og så lade den terminere - hos fx www.musimi.dk
Jeg har dog ingen erfaring med P-2000W_V2 .

Eller en "alm." IP telefon: SPA-841

Eller SPA-1001 (FXS) på client siden - og dertil tislutte en alm. analog
tlf. eller en DECT med base...

Og så terminere - hos fx www.musimi.dk
- det har jeg prøvet, fungere fint...

eller teminere i en SPA-3000 (FXO) og så over i dit TDC net.

SPA: http://www.sipura.dk/

vh
Frans



Martin Højriis Krist~ (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 12-07-06 10:16

"Poul E." <ande1509@c.dk> skrev i en meddelelse
news:44b40ccc$0$84020$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Vi har nogle maskiner der kører nede i en tunnel hvor der ikke er GSM
>>> dækning. Jeg tænkte om vi kunne overføre en telefonlinie over den
>>> ethernetforbindelse som bruges af styresystemet.
>> Men til en alm. telefon?
> Ja - der skal være mulighed for at ringe til andre telefoner.

Hvor langt er der?
Der er DECT-systemer der kan repeates, så du kan have en alm trådløs
dernede.
Du kan også få DECT-POTS kasser, så du kan få en alm telefon på det trådløse
net.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist



Poul E. (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Poul E.


Dato : 12-07-06 19:52

>
> Hvor langt er der?

Der er ca. 300 m. jernbeton kanal med masser at metalkonstruktioner.

> Der er DECT-systemer der kan repeates, så du kan have en alm trådløs
> dernede.
> Du kan også få DECT-POTS kasser, så du kan få en alm telefon på det
> trådløse net.

Er der problemer med at have DECT og wireless i samme rum?

Mvh. - Poul Erik



Martin Schultz (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 12-07-06 20:16

Poul E. <ande1509@c.dk> skrev 2006-07-12:
>>
>> Hvor langt er der?
>
> Der er ca. 300 m. jernbeton kanal med masser at metalkonstruktioner.
>
>> Der er DECT-systemer der kan repeates, så du kan have en alm trådløs
>> dernede.
>> Du kan også få DECT-POTS kasser, så du kan få en alm telefon på det
>> trådløse net.
>
> Er der problemer med at have DECT og wireless i samme rum?

Jeg har hørt rygter om det men jeg har ingen problemer med det hjemme.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Asbjorn Hojmark (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 12-07-06 21:36

On Wed, 12 Jul 2006 20:52:25 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:

> Er der problemer med at have DECT og wireless i samme rum?

Nej, ikke DECT og wireless (802.11), der bruger forskellige frekvens-
områder. Der er andre trådløse telefonløsninger, der siges at give
problemer med 802.11.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Frans Meyer (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 12-07-06 22:02

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse
news:h7nab25mpkm2t0gr5reirtdfbtin1vkffm@hojmark.net...
> On Wed, 12 Jul 2006 20:52:25 +0200, "Poul E." <ande1509@c.dk> wrote:
> Nej, ikke DECT og wireless (802.11), der bruger forskellige frekvens-
> områder. Der er andre trådløse telefonløsninger, der siges at give
> problemer med 802.11.

Du har ret! DECT bruger jo 1880-1900 Mhz.

vh
Frans



Frans Meyer (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Frans Meyer


Dato : 12-07-06 21:41

"Poul E." <ande1509@c.dk> skrev i en meddelelse
news:44b544ea$0$84036$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er der problemer med at have DECT og wireless i samme rum?

Det har jeg aldrig oplevet - og jeg har blandet det tit - og mange steder.

De arbejder i sammen område - men DECT er god til at finde frie kanaler.

vh
Frans



Lars Boegild Thomsen (12-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars Boegild Thomsen


Dato : 12-07-06 10:22

Poul E. wrote:

> Vi har nogle maskiner der kører nede i en tunnel hvor der ikke er GSM
> dækning. Jeg tænkte om vi kunne overføre en telefonlinie over den
> ethernetforbindelse som bruges af styresystemet. Linien skal udelukkende
> bruges i forbindelse med fejlfinding.
> Udstyret skal være godkendt til tilslutning til TDC's net.

Well - smid en IP gateway og et par IP telefoner op.

--
Lars

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste