Firefox faneblade?
Fra : Martin Ploug

Dato : 16-08-06 20:52

Hej

Hvordan er det nu, kan man i FireFox
åbne flere sider i det samme browservinde
og så de gemmer sig under forskellige faneblade
- ligesom i Opera?

Hvis ja, hvordan er det jeg gør det?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-08-06 21:17

Martin Ploug wrote:

> Hvordan er det nu, kan man i FireFox
> åbne flere sider i det samme browservinde
> og så de gemmer sig under forskellige faneblade
> - ligesom i Opera?
>
> Hvis ja, hvordan er det jeg gør det?

Det er lidt uklart hvad du mener.

Men klik på File / New tab.

Er det hvad du vil have.?

NB. Du er nok en af dem der er ramt af spam programmet spamfighter.
Held og lykke.

Større kilde til udsendelse af spam kan vist ikke findes i dk. -
Og de praler endda med det.

Mvh. Jørgen
--
http://www.aktiveforbrugere.dk/

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-08-06 16:48

> [...]
> Held og lykke.
>
> Større kilde til udsendelse af spam kan vist ikke findes i dk. -

Hej Jørgen

Mange tak, det var præcis Filer > Nyt faneblad jeg var ude efter.

Det er jo ganske simpelt, når man ved det og kan huske det

Ja, jeg er ramt af SPAM fighter. Jeg er egentligt godt tilfreds med
det, men jo det er latterligt, at de selv spammer, når det er det de
kæmper for at udryde.

Med venlig hilsen
Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ole C

Dato : 18-08-06 07:33

Martin Ploug skrev blandt andet:

> Ja, jeg er ramt af SPAM fighter. Jeg er egentligt godt tilfreds med
> det, men jo det er latterligt, at de selv spammer, når det er det de
> kæmper for at udryde.

Og det er overflødigt når din udbyder er TDC, som har et ganske effektivt
spamfilter.

--
vh
Ole C

Fra : GB

Dato : 24-08-06 01:00

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> wrote in

> Ja, jeg er ramt af SPAM fighter. Jeg er egentligt godt tilfreds med
> det, men jo det er latterligt, at de selv spammer, når det er det de
> kæmper for at udryde.

http://mailwasher.net

GB

Fra : BJ Denmark

Dato : 30-08-06 11:42

Martin Ploug wrote:
> Mange tak, det var præcis Filer > Nyt faneblad jeg var ude efter.

Hvis du er tastatur-menneske, kan du også bruge:

[CTRL]+[T] = Åbner nyt faneblad
[CTRL]+[TABULATOR] = Skifter til næste åbne faneblad ( +[SHIFT] for at gå
til forrige
[CTRL]+[F4] = Lukker det aktuelle faneblad.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-08-06 20:27

On Wed, 30 Aug 2006 12:42:04 +0200, "BJ Denmark" <news@klog.dk> wrote:

> [CTRL]+[TABULATOR] = Skifter til næste åbne faneblad ( +[SHIFT] for at gå
> til forrige

Man kan også bruge Ctrl+Page Up / Ctrl+Page Down. Det foretrækker jeg.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-06 12:28

BJ Denmark skrev:

> [CTRL]+[TABULATOR] = Skifter til næste åbne faneblad (
> +[SHIFT] for at gå til forrige

Alternativ til samme: Ctrl-PageUp/PageDown

> [CTRL]+[F4] = Lukker det aktuelle faneblad.

Alternativ til samme: Ctrl-w

Og endelig er

   Ctrl-klik = Åbn link i nyt faneblad

- også meget anvendelig.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : BJ Denmark

Dato : 30-08-06 13:36

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Ctrl-klik = Åbn link i nyt faneblad

Ja vist så !

Men hvis man endelig har gang i musen alligevel (og det er en mus med
scrol), kan man også blot klikke med musehjulet istedet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-06 13:41

BJ Denmark skrev:

> Men hvis man endelig har gang i musen alligevel (og det er en
> mus med scrol), kan man også blot klikke med musehjulet
> istedet

Virker ikke her. Med et moderne musehjul (der kan tiltes, trykkes
og har knapper for og bag) kan det være sin sag at trykke lige ned
på hjulet. Men når jeg rammer, kommer der blot et
forstørrelsesglasikon frem - links bliver ikke aktiveret.

(Det er en Logitech MX 1000)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-08-06 15:25

On Wed, 30 Aug 2006 14:41:15 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>på hjulet. Men når jeg rammer, kommer der blot et
>forstørrelsesglasikon frem - links bliver ikke aktiveret.

Det lyder lidt som musens egen driver/software, der laver det stunt.

Det er nok et generelt problem, når musefabrikanterne laver nye
funktioner på deres mus, og også selv bliver nødt til at lave software
til at udnytte de nye funktioner, idet ingen applikationer
understøtter det selv. Senere opstår der så et overlap, når
applikationerne rent faktisk selv har en mening om hvad, der skal ske,
når man fx midter-klikker.

--
- Peter Brodersen
Ugens^WMånedens^WSommerens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : BJ Denmark

Dato : 30-08-06 15:53

Peter Brodersen wrote:

> Det lyder lidt som musens egen driver/software, der laver det stunt.

Enig. Jeg kender ikke modellen, men på langt de fleste utilityprogrammer,
der følger med musen, kan man selv bestemme, hvilken funktion disse særlige
knapper kan have. Ved at sætte klik med hjul til "default", gætter jeg på,
det vil virke. Med streg under gætter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-08-06 17:03

BJ Denmark skrev:

> Enig. Jeg kender ikke modellen, men på langt de fleste
> utilityprogrammer, der følger med musen, kan man selv
> bestemme, hvilken funktion disse særlige knapper kan have. Ved
> at sætte klik med hjul til "default",

Zoom-funktionen er default i programmet. Men jeg kan vælge Andet =>
Midterklik og få det til at virke som du beskriver.

Jeg ved ikke om der er nogen officiel standard for hvad der skal
ske når man trykker på et scrollhjul - det virker i hvert fald ikke
specielt logisk for mig at det emulerer en trejde (midter)knap på
musen. Jeg har for år tilbage anvendt en treknapsmus med stor
fornøjelse, men et scrollhjul er efter min mening ikke behageligt
at trykke på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-06 21:19

Martin Ploug skrev:

>Hvordan er det nu, kan man i FireFox
>åbne flere sider i det samme browservinde
>og så de gemmer sig under forskellige faneblade

Som startside ? for så kig hos
http://www.kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox-trin-installation.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 17-08-06 00:13

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> posting:

>Hvordan er det nu, kan man i FireFox
>åbne flere sider i det samme browservinde
>og så de gemmer sig under forskellige faneblade
>- ligesom i Opera?

Hvis du tænker på Operas MDI-tilgang (som i øvrigt er forsøgt godt
gemt væk i Opera 9,
http://help.opera.com/Windows/9.00/da/tabs.html), så understøtter FF
det ikke, så vidt jeg ved.

--
What is life, except excuse for death,

....nu på en 486, ingen ram og win 95...

Fra : Erik Thisted

Dato : 17-08-06 20:36

Martin Ploug skrev:
> [...]
>
> Med venlig hilsen
> Martin
>
>Som jeg forstår dig drejer det sig om at åbne nye sider med midterhjulet
i stedet for med venstre musetast.

Erik Thisted.

Fra : Morten Bowman

Dato : 21-08-06 16:17

On Wed, 16 Aug 2006 21:51:52 +0200, "Martin Ploug" <mploug@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan er det nu, kan man i FireFox
>åbne flere sider i det samme browservinde
>og så de gemmer sig under forskellige faneblade

Hvis du klikker på et link mens du holder Ctrl nede åbens siden en ny tab.

Fra : GB

Dato : 24-08-06 01:00

> Den har indtil videre sparet mig for at få 102 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

*PLONK!!!!*

GB