Hvorfor?
Fra : Kasper Ekelund

Dato : 19-06-01 13:44

Jeg har følgende function:

function LoadBoolFromReg (sRootKey: HKEY; sKey, sName: string; sCanCreate:
Boolean): Boolean;
var
Registry: TRegistry;
begin
Registry := TRegistry.Create;
Registry.RootKey := sRootKey;
if Registry.OpenKey(sKey,sCanCreate) then
begin
Result := Registry.ReadBool(sName);
end;
end;

Jeg får en følgende advarsel:
"Return value of function 'LoadBoolFromReg' might be undefined"

Jeg har da lavet en Result, hvorfor får jeg så denne?
--
Venlig Hilsen
Kasper Ekelund

Fra : Peter Henriksen

Dato : 19-06-01 14:23

On Tue, 19 Jun 2001 14:43:33 +0200, "Kasper Ekelund"
<fjord1@mail.net4you.dk> wrote:

> [...]
>"Return value of function 'LoadBoolFromReg' might be undefined"
>
>Jeg har da lavet en Result, hvorfor får jeg så denne?

For Delphi opdager at hvis din 'if' statement fejler, så er Result
ikke sat til noget...

Fra : Kasper Ekelund

Dato : 19-06-01 14:49

ahaa. logik for mig. :)