/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Aircondition
Fra : Jens


Dato : 09-08-06 21:09

Hej

Jeg har overvejet at få monteret en Aircon i den lille tagluge (40x40), men
forhandleren fraråder det p.g.a. vægten og tagets konstruktion (Adria Adora
472LU). Han vil i stedet montere en Thruma i et magasin og så trække et par
slanger op til loftet. Prisen er ca. den samme for de to løsninger.

Jeg har nu tænkt på at købe en fritstående aircondition (kan fås til 2000 kr
på tilbud). Den ser ud til på papiret at have ca. samme køleeffekt som de
"rigtige" camping modeller. Der skal man jo dog have et par slanger liggende
ud af et vindue/dør, men det kan man vel nok klare. Prisen er jo en femtedel
af de andre.

Er der nogen der har prøvet at tage sådan een med på ferie under sydens sol?

Larmer den for meget?

Køler den ordentlig?


Mvh

Jens



 
 
Hugo (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Hugo


Dato : 09-08-06 21:18

Jeg har engang købt en billig i Silvan. En dag da det var s.... varmt
så startede jeg udyret men efter 1/2 time slukkede den igen, da
larmen var værre end varmen.
Den er afleveret på genbrugsstationen i Lyngby. Måske er den der endnu
så hvis du er hurtig ....

--
~~~~~~~~~~
Hilsen Hugo M.



John (09-08-2006)
Kommentar
Fra : John


Dato : 09-08-06 21:57


"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:44da40fa$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har overvejet at få monteret en Aircon i den lille tagluge (40x40),
> men forhandleren fraråder det p.g.a. vægten og tagets konstruktion (Adria
> Adora 472LU). Han vil i stedet montere en Thruma i et magasin og så trække
> et par slanger op til loftet. Prisen er ca. den samme for de to løsninger.
>
> Jeg har nu tænkt på at købe en fritstående aircondition (kan fås til 2000
> kr på tilbud). Den ser ud til på papiret at have ca. samme køleeffekt som
> de "rigtige" camping modeller. Der skal man jo dog have et par slanger
> liggende ud af et vindue/dør, men det kan man vel nok klare. Prisen er jo
> en femtedel af de andre.
>
> Er der nogen der har prøvet at tage sådan een med på ferie under sydens
> sol?
ja
> Larmer den for meget?
ja
> Køler den ordentlig?
ja

vi var i syd Frankrig hvor ude temp var ca 30g men vi kunne holde en temp
inde på ca 20g det var ok vi brugte kun køleren om natten hvor vi trække
udluft slangen ud af vindue.Køleren var til en pris på ca1700 kr. købt hos
Harald
John



Jan Bøgh (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 10-08-06 09:59

Jens skrev i 44da40fa$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Larmer den for meget?

Ja, den er en pest for omgivelserne!

Jeg har besøgt flere campingpladser i s-europa, hvor det heldigvis ikke er
tilladt - og andre, hvor nydelsen en stille drink i den lune sommeraften
ødelægges af den samme lyd som ved køleanlægget på et supermarked.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html



Jørgen L. (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 10-08-06 10:23

>> Larmer den for meget?
>
> Ja, den er en pest for omgivelserne!
>
> Jeg har besøgt flere campingpladser i s-europa, hvor det heldigvis ikke er
> tilladt - og andre, hvor nydelsen en stille drink i den lune sommeraften
> ødelægges af den samme lyd som ved køleanlægget på et supermarked.
>

Hej Jan, nu er der jo forskel på aircon.
Det er rigtigt at en god del af dem larmer, vi havde en på vores knaus fra
97, det kunne vi ikke selv holde ud og høre på, så fik vi en ny (dometic
B1900) det kunne køre så længe cikaderne støjede.
Men den sidste nye model fra Dometic B2100 kunne være tændt om aftenen, selv
om cikaderne ikke larmede, måtte jeg ind og tjekke om det kørte, da vi kunne
høre et andet aircon længere væk, men ikke vores.

Jeg spurgte naboerne, om hvad de sagde til airconet, og en af dem sagde at
hvis vi ikke brugte det hvorfor havde jeg så købt det, der havde det kørt i
næsten 6 dage (fra kl. ca 17 til 22) uden at de havde opdaget det


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Jan Bøgh (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 10-08-06 10:51

Jørgen L. skrev i 44dafadb$0$15789$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Hej Jan, nu er der jo forskel på aircon.

Glæder mig overordentligt - så er der håb

> Jeg spurgte naboerne, om hvad de sagde til airconet, og en af dem
> sagde at hvis vi ikke brugte det hvorfor havde jeg så købt det, der
> havde det kørt i næsten 6 dage (fra kl. ca 17 til 22) uden at de
> havde opdaget det

Så er der jo intet problem. Jeg har intet mod AC som princip, men gider ikke
høre på én der drøner løs det meste af natten med et støjniveau som en
industristøvsuger. Og jeg må ærlig talt indrømme at jeg nærer en vis skepsis
får en model til tagmontage til et par tusind.

Men det kan blive værre: Jeg har camperet ved Las Vegas på en plads, hvor
der ikke var adgang til strøm. Resultat: En halv snes benzindrevne
generatorer, der kunne drive mikrobølgeovne, fjernsyn og AC, kørte hele
natten. Man undres!

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html



Jens (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 11-08-06 20:56


"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse
news:44daf54e$0$12616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jens skrev i 44da40fa$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:
>
>> Larmer den for meget?
>
> Ja, den er en pest for omgivelserne!
>
> Jeg har besøgt flere campingpladser i s-europa, hvor det heldigvis ikke er
> tilladt - og andre, hvor nydelsen en stille drink i den lune sommeraften
> ødelægges af den samme lyd som ved køleanlægget på et supermarked.
>
> vh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for
> nettet!
> PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
> http://jan.boegh.net/foto.htm
> Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html
>
Nu er den jeg spørger til jo ikke monteret uden på campingvognen men står
inde i vognen og jeg formoder ikke at den kan høres UDEN for. Mit spørgsmål
om larm går derfor på om nogen har prøvet at have en sådan inde i vognen og
så sove sammen med den.

/jens



Jørgen L. (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 11-08-06 23:29

> Nu er den jeg spørger til jo ikke monteret uden på campingvognen men står
> inde i vognen og jeg formoder ikke at den kan høres UDEN for. Mit
> spørgsmål om larm går derfor på om nogen har prøvet at have en sådan inde
> i vognen og så sove sammen med den.
>
> /jens

Der er lidt blæser støj, for enden af udblæsnings slangen, lidt ligesom en
tørretumblers udblæsning, men det er til at have med at gøre.

Inde i vognen støjer det mere, jeg tror ikke at jeg ville kunne sove til
det.

Den måde vi bruger vores på, er ved ca 17 tiden tændes airc. til ca. 22-23
tiden så er vognen nede på ca 22-23 grader, at der så er 23-25 udenfor går
nok da så åbner vinduerne og får en behagelig brise ind.

Vi sover derudover kun med et lagen, så vi ikke får træk men heller ikke dør
af varme.
Vi var i Kroatien Zadar, og havde nogle venner med, de sov med dyne med det
resultat lå uden på dynen og blev alle forkølet

Vi havde derimod ingen problemmer.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Jan Bøgh (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan Bøgh


Dato : 12-08-06 12:36

Jens skrev i 44dce0cf$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk dette:

> Nu er den jeg spørger til jo ikke monteret uden på campingvognen men
> står inde i vognen og jeg formoder ikke at den kan høres UDEN for.

Sorry!

> Mit spørgsmål om larm går derfor på om nogen har prøvet at have en
> sådan inde i vognen og så sove sammen med den.

Næh - men jeg bor på kontor med en sådan sag - og ville meget nødigt dele
soveværelse med den.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde. | A: Der er altså også et liv uden for nettet!
PS: Knipserier kan findes på | B: Såååeh - har du et link?
http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk ørken: http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html



Allan Hansen (12-08-2006)
Kommentar
Fra : Allan Hansen


Dato : 12-08-06 08:10

Hej Jens

Vi har en stående på kontoret hvor jeg arbejder, den larmer så meget at man
ikke kan falde i søvn i arbejdstiden.

Det er nok derfor vi har fået sådan en....... -))))))).

Mvh

Allan


"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:44da40fa$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har overvejet at få monteret en Aircon i den lille tagluge (40x40),
> men forhandleren fraråder det p.g.a. vægten og tagets konstruktion (Adria
> Adora 472LU). Han vil i stedet montere en Thruma i et magasin og så trække
> et par slanger op til loftet. Prisen er ca. den samme for de to løsninger.
>
> Jeg har nu tænkt på at købe en fritstående aircondition (kan fås til 2000
> kr på tilbud). Den ser ud til på papiret at have ca. samme køleeffekt som
> de "rigtige" camping modeller. Der skal man jo dog have et par slanger
> liggende ud af et vindue/dør, men det kan man vel nok klare. Prisen er jo
> en femtedel af de andre.
>
> Er der nogen der har prøvet at tage sådan een med på ferie under sydens
> sol?
>
> Larmer den for meget?
>
> Køler den ordentlig?
>
>
> Mvh
>
> Jens
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste