Har ikke retigheder til min db
Fra : Morten Jorgensen

Dato : 08-08-06 21:45

Hejsa. Når jeg prøver at åbne mappen via min ISS hvori min db
ligger siger den jeg ingen retigheder har.

Jeg bruger XP og har gjort følgende

Fjernet fluebenet i mappeindstillinger, der hvor der står Brug
enkel fildeling (anbefales) og har givet min wwwroot fulde
retigheder under Egenskaber -> Sikkerhed, men den vil stadig ikke
lade mig se min db. Nogen der kan fortælle mig hvorfor?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 08-08-06 22:27

> [...]
> retigheder under Egenskaber -> Sikkerhed, men den vil stadig ikke
> lade mig se min db. Nogen der kan fortælle mig hvorfor?

Den fremgangsmåde er også rigtig...

Blot et supplerende spørgsmål... Har du også gjort det for brugeren
!IUSR_[Computernavn]?

Det er menlig den bruger IIS har til anonym adgang...

Christian

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 16-08-06 16:11

Hvor gør jeg det henne?

Fra : ib petersen

Dato : 27-09-06 21:47

Morten Jorgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hejsa. Når jeg prøver at åbne mappen via min ISS hvori min db
> ligger siger den jeg ingen retigheder har.
>
> Jeg bruger XP og har gjort følgende
>
>Hej Morten

Du skal ind i kontrolpanelet/administration og derefter åbne IIS,
vælg mappen med websteder og højre klik på denne og vælg
"egenskaber".
Tryk på fanen mappesikkerhed og tryk "rediger" - derefter "gennemse"
og "avanceret. Så kan du vælge hvilken Gruppe din
IUSR_(computernavn) skal tilhøre. Husk det skal være en gruppe med
skriverettigheder - kan f.eks være Administratorer.

Held og lykke
ib