Meget simpel nyhedsside
Fra : Rune Jensen

Dato : 07-08-06 21:10

Jeg skal på en side lave et login, hvor man kan indtaste nogle
foruddefinerede data som tid, sted og varighed, altså de samme data hver
gang. Kan man i et lille script gøre dette, altså lave login, så kunden
kan indtaste data, og sådan at de bliver up loadet til en side, hvor man
kan se det på en liste? Jeg er _meget_ ny i ASP, så det med databaser
vil jeg helst ikke rode med. Jeg forestillede mig, dataene kunne ligge i
en tekst-fil. Der skal også kun være én bruger til login.

Håber, spørgsmålet er forståeligt

MVH
Rrrrune

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr
og www.ilmark.dk Galleri

Fra : Mikkel Sandø Larsen

Dato : 09-08-06 00:51

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> vil jeg helst ikke rode med. Jeg forestillede mig, dataene kunne ligge i
> en tekst-fil. Der skal også kun være én bruger til login.

Jeg er faktisk ikke helt sikker på om jeg forstod spørgsmålet.

Skal man blot kunne udfylde en række input-felter og trykke på "Gem"? Eller
skal man logge ind før man overhovedet kan komme til at gemme data? Har du
evt en side der viser hvad du kunne tænke dig?

> MVH
> Rrrrune

Venlig Hilsen
Mikkel

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-08-06 06:14

"Mikkel Sandø Larsen" wrote in message ...

> [...]
Har du
> evt en side der viser hvad du kunne tænke dig?

Ejeren af en side har en nyhedsside, hvor man skal kunne se en liste med
arrangementer. De oplysninger, der skal bruges på nyhedssiet er
tidspunkt for start, sted og sluttidspunkt. Jeg kan tilføje, der måske
skal være en overskrift, så man ved, hvad arrangementet hedder og
selvfølgelig en dato. Det er de samme oplysninger hver gang, så, ja det
lyder rigtigt med nogle inputfelter, Når så hun trykker "Gem", så skal
de oplysninger gemmes og føjes til listen som med det samme kan vises på
siden. Login skal være for, at andre, som ikke kender passwordet, ikke
kan tilføje nyheder til listen.

så man kunne foresatille sig, på siden, efter, man er logget ind:

Arrangement overskrift [inputfelt]
Dato........ [inputfelt]
Starttid.... [inputfelt]
Sluttid..... [inputfelt]
Sted......... [inputfelt]

[Gem]

Og så bliver de oplysninger vist på en liste på selve nyhedssiden. Jeg
forestillede mig, oplysningerne kunne ligge i en tekstfil, evt. en
tekstfil for hver gem/upload, men jeg ved som sagt ikke meget om ASP.
Jeg har ledt og ledt efter sådan en simpel upload, men det er åbenbart
ikke standardvare... Jeg ville blive meget glad, hvis nogen kan guide
mig lidt

MVH
Rune

Fra : Rune Jensen

Dato : 10-08-06 05:19

"Rune Jensen" wrote in message...

> Ejeren af en side har en nyhedsside, hvor man skal kunne se en liste
med
> arrangementer. (...)

Idéen kan ses her: http://www.ilmark.dk/udstillinger.htm

MVH