SEO headers-side
Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 07-08-06 16:58

Jeg tillod mig at opdatere mit hoved ang. SEO og fik i den forbindelse en
tanke da jeg læste om de tidligere seo-hacks der nu er blevet til spam ..
skjult tekst, meta-descriptions osv.

Google søger jo på links og headers+title .. så jeg har lavet et lille
forsøg i form af http://www.buur.info/googletest.html som indeholde ordet
"googletest" i titlen, i adressen, i et link og i selve indholdet _uden_ at
jeg har brugt nogen form for descriptions.
Desuden har jeg omdefineret h3 til at være blok-element til at erstatte
div's og table.
Der er pt 2 links til siden.. et fra www.buur.info og nu fra dette indlæg..

Spørgsmålet er nu, hvordan vil google reagerer på den side? vil det være
spam eller en relevant side, i det tilfælde hvor hurtigt vil der gå for den
er fundet og hvor pagerank vil den få?

Nogen der har erfaringer med dette eller et bud?
- Søger ikke noget konkret svar, men mere en diskussion om emnet som jo
egentlig er snyd i mine øjne.

Mvh.
Christoffer

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 09-08-06 16:07

"Christoffer (Guide)" <hjeir@motherdk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har erfaringer med dette eller et bud?
> - Søger ikke noget konkret svar, men mere en diskussion om emnet som jo
Siden er blevet fundet idag af google ...
http://www.google.dk/search?q=GoogleTest&hl=da&hs=6s9&lr=&client=firefox-a&r
ls=org.mozilla:da-DK:official&start=70&sa=N

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 10-08-06 16:36

Efter 3 dage online er siden www.buur.info/googletest.html nr. 1 blandt
resultaterne ved søgningen "googletest

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 10-08-06 18:26

Christoffer (Guide) skrev:
> Efter 3 dage online er siden www.buur.info/googletest.html nr. 1 blandt
> resultaterne ved søgningen "googletest

Det er faktisk lidt interessant at du kommer langt højere end fx.
html.dk siden med dit nyhedsgruppeindlæg, og andre med højere PageRang
end din (som er 0).

Med ret søgeord har overskrifter stadig ret meget ret!

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 12-08-06 13:40

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Det er faktisk lidt interessant at du kommer langt højere end fx.
> html.dk siden med dit nyhedsgruppeindlæg, og andre med højere PageRang
> end din (som er 0).
Tja, så er vi åbenbart kun 2 som synes det ..

> Med ret søgeord har overskrifter stadig ret meget ret!
Det var også det forventede, men jeg havde en ide om at det ville blive
anset som spam og dermed ignoreret ..

Fra : Leonard

Dato : 13-08-06 20:17

"Christoffer \(Guide\)" <hjeir@motherdk.dk> wrote:

>Tja, så er vi åbenbart kun 2 som synes det ..

AT I kun er 2 der har skrevet i denne tråd er ikke det samme som at vi
ikke er mange der har læst med og interesseret os for dit eksperiment.

Desværre åbner det nogens øjne i den retning at de nu vil vælge at
skrive sider kun med h-tags, som så styles til rette udseende - og det
ødelægger jo hele formålet med brugen af rette tags på rette sted.

Jeg er blevet oplyst om vigtigheden af at bruge sigende overskrifter,
for at opnå fornuftige placeringer på søgeresultatsiderne. Og også
blevet lidt overrasket over at PageRank ikke har så meget at sige.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 13-08-06 22:17

> AT I kun er 2 der har skrevet i denne tråd er ikke det samme som at vi
> ikke er mange der har læst med og interesseret os for dit eksperiment.
Nej, men det var måske også mere ment som en provokation for at få lidt
respons ...
Men glad for at høre der er flere som finder det interessant.

> Desværre åbner det nogens øjne i den retning at de nu vil vælge at
> skrive sider kun med h-tags, som så styles til rette udseende - og det
> ødelægger jo hele formålet med brugen af rette tags på rette sted.
Det er rigtigt at det åbner en mulighed for at gøre det, men det var nu ikke
min mening med projektet. Hvor vidt det overhovedet virker i xhtml og strict
versioner tør jeg ikke sige.
Jeg er overhovedet overrasket over at det var muligt at indsætte elementer i
en header.

> Jeg er blevet oplyst om vigtigheden af at bruge sigende overskrifter,
> for at opnå fornuftige placeringer på søgeresultatsiderne. Og også
> blevet lidt overrasket over at PageRank ikke har så meget at sige.
Jeg tror ikke det er tilfældet, var siden opbygget normalt ville langtfra
blive fundet så hurtigt ..
Har pagerank ikke mest at sige ang. links?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 13-08-06 23:13

Christoffer (Guide) skrev:

>Jeg er overhovedet overrasket over at det var muligt at indsætte elementer i
>en header.

Hvilke elementer i header mener du?

Der er da intet som helst, der forhindrer en i kun at bruge
h-tags på en side og det vil da også fint kunne validere uanset
doctype.

Og iøvrigt, skrev du i det første indlæg:

»Desuden har jeg omdefineret h3 til at være blok-element til at
erstatte div's og table.«

Omdefineret hvad?

H-tags er blokelementer i sig selv, så din display: block gør
hverken fra eller til, ikke andet end at den er overflødig.
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : Christoffer \(Guide\~

Dato : 13-08-06 23:27

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilke elementer i header mener du?
>
> Der er da intet som helst, der forhindrer en i kun at bruge
> h-tags på en side og det vil da også fint kunne validere uanset
> doctype.
Jeg ville umiddelbart tænke på at indsætte forms i header, billeder i header
og alt hvad jeg ikke umiddelbart forbinder med ren tekst.. På samme måde som
"p", "h1", "h2", "h3", "h4", "h5", "h6", "div", "pre", "address",
"fieldset", "ins", "del" ikke kan stå i span.

> [...]
> H-tags er blokelementer i sig selv, så din display: block gør
> hverken fra eller til, ikke andet end at den er overflødig.
Jeg prøvede i første omgang at definere højde og bredde uden display: block;
og der fungerede det ikke.. kan ikke udelukke jeg havde lavet undervejs, men
det virkede da block blev indsat