Undersøge fra hvilket domæne en formular e~
Fra : Jacob Christian Munc~

Dato : 07-08-06 11:44

Når jeg modtager en formular, kan jeg så ved hjælp af ASP tjekke
fra hvilken side formularen er afsendt? Og i så fald, hvorledes?

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Jacob

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Terje

Dato : 07-08-06 13:00

Jacob Christian Munch-Andersen wrote:
> Når jeg modtager en formular, kan jeg så ved hjælp af ASP tjekke
> fra hvilken side formularen er afsendt? Og i så fald, hvorledes?

Hva med å skrive domene navnet inn i et hidden form field, og deretter
sjekke dette på serveren med ASP?
Dersom du vil være sikker på at ingen lurer deg så kan du bruke en
kryptert streng.

terje

Fra : Jacob Christian Munc~

Dato : 07-08-06 14:52

Terje wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> sjekke dette på serveren med ASP?
> Dersom du vil være sikker på at ingen lurer deg så kan du bruke en

Dur ikke, feltet kan kopieres uanset om det er krypteret eller ej.

Fra : Michael Weber

Dato : 07-08-06 15:30

"Jacob Christian Munch-Andersen" <ebusinessjma@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:44d71960$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
> Når jeg modtager en formular, kan jeg så ved hjælp af ASP tjekke
> fra hvilken side formularen er afsendt? Og i så fald, hvorledes?

> [...]

Lyder som et job for server variabler :
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/Intermediate/faq1.shtml
http://www.4guysfromrolla.com/demos/servervariables.asp

F.eks. noget a la :

if
InStr(Request.Servervariables("HTTP_Referer"),Request.Servervariables("HTTP_
HOST")) > 0 then

' klienten kommer fra en side på samme domæne
BehandlForm()

else

' klienten kommer fra et andet sted.
Response.Redirect("http://www.google.com")

end if

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Jacob Christian Munc~

Dato : 07-08-06 15:48

Lige i øjet, tak skal du have!

Fra : Michael Weber

Dato : 07-08-06 21:11

"Jacob Christian Munch-Andersen" <ebusinessjma@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:44d752b6$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
> Lige i øjet, tak skal du have!

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Måske du skulle ændre det til :

Request.Servervariables("HTTP_Referer"),Request.Servervariables("HTTP_
HOST")) = 8

altså

.... =8 i stedet for >0

h t t p : / / w....
1 2 3 4 5 6 7 8

Således den tjekker om dit domænenavn starter på den rigtige plads.
Eller er det muligt at lave en mappe på en anden server, der har samme navn
som dit domæne. F.eks :

...etellerandetsite.dk./www.ditdomæne.dk/

....>0 leder bare efter dit http_host (domænenavn) i http_referer, men ikke
hvor http_host er placeret i strengen i http_referer.

Hvis man kan tilgå dit site med www. og uden, skal du lige tage højde for
det i forhold til
værdien af http_host, samt hvis du bruger https://.

Ville lige nævne det, hvis du ikke selv tjekker funktionen InStr(...)

Med venlig hilsen
Michael Weber