Personligt filter (dobbelt filtreret luft)
Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 06-08-06 18:44

Nogen der kan dele ud af deres erfaringer med et personligt filter til
dobbelt filtrering af luften?
Meget gerne model, forhandler og erfaringer med det?

Hvad gør I i jeres klub/gruppe/forening/vennekreds (hvis i da dobbelt
filtrerer luften)?
Har I et fælles personligt filter eller har folk deres eget?

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 06-08-06 21:15

Thomas Kjeldsen wrote:
> Hvad gør I i jeres klub/gruppe/forening/vennekreds (hvis i da dobbelt
> filtrerer luften)?
> Har I et fælles personligt filter eller har folk deres eget?

Vi (Københavns Dykker Club) dobbeltfiltrerer al luft. Vi har to store
ens filtrer (P41 er vist betegnelsen), hvoraf det første er med
overvågning. Når overvågningen så viser at det er tid at skifte
filterpatronen i det første filter, så flyttes patronen fra filter nr
to frem i første filter (den vil jo være næsten ubrugt) og der
kommer ny patron i filter to.
Udgiften i form af patroner er herved stort set den samme som for
enkelt filter, og ikke behøver at tænke over hvad luft der skal
dobbeltfiltreres hvornår (langt det nemmeste).

Jens Olsen

Fra : Kalle

Dato : 06-08-06 23:40

Husk at tit og ofte kan de små personlige filtre max klare et flow på
100/min i følge producenten. Ved ikke hvad der sker hvis det overstiger, men
det betyder tit og ofte at du skal bruge 2 filter når du fylder.

Casper