Montering af Bilka-markise...
Fra : Uni Bull

Dato : 06-08-06 17:49

Hej...

Familien Danmark køber markiser - således også mig

Jeg vil ikke købe markise til hverken 8k eller 16k, så planen
er en Bilka-markise. Så holder den så længe som den nu en
gang holder...

Men:
Der medfølger beslag til vægmontering, men menes der i den
forbindelse "vægmontering på lodret væg"?
Situationen er som følger:
http://www.bull.dk/diverse/markise.JPG
....og som det ses skal markisen monteres med gode lange og
solide bolte op i spærene (antager jeg!), men er det et problem
at det ikke er en lodret "vægmontering"?
Kan disse Bilka-markiser justeres således at jeg alligevel kan
montere markisen på den "skrå væg"?

--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 19:23

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> Der medfølger beslag til vægmontering, men menes der i den
> forbindelse "vægmontering på lodret væg"?

Det vil jeg mene, ja.

> [...]
> solide bolte op i spærene (antager jeg!), men er det et problem
> at det ikke er en lodret "vægmontering"?

Tror du det kan holde hvis du skruer ind i endetræet på spærene? Kan
markisen overhovedet være der for tagrenden?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : T.

Dato : 06-08-06 20:55

> [...]
> at det ikke er en lodret "vægmontering"?
> Kan disse Bilka-markiser justeres således at jeg alligevel kan

Hej Uni

Mener at kan huske at man kan købe skrå/beslag som spændes fast i spærene
efter du har lavet et lille hul i brædderne.
Har også selv en markise, og jeg mener at kan huske at der var en seddel med
hvor de foreskrev noget om skrå/beslag.
Vores er dog købt i Metro.
Hilsen

Fra : Uni Bull

Dato : 06-08-06 20:55

"T." <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har også selv en markise, og jeg mener at kan huske at der var en seddel
> med hvor de foreskrev noget om skrå/beslag.

....også en billig-udgave i stil med Bilkas?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Q

Dato : 07-08-06 07:27

> [...]

> at det ikke er en lodret "vægmontering"?
> Kan disse Bilka-markiser justeres således at jeg alligevel kan

Du kan ikke justere dig ud af det, men altefter dine evner kan du bruge een
af følgende løsningsmodeller:

1: Du laver beslag der passer i stål og bolter dem fast på siden af
spærerne
2: Du skærer et antal kiler i 2*4" reglar, monterer dem, så der er en lodret
anlægsflade og skruer en 2*6" reglar på i hele markisens længde ( det er den
model jeg selv har brugt )...

Lad være med at spare på befæstigelsen - belastningen er langt større end du
regner med..

/peter