Dykning i Florida
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 17:28

Jeg skal med hele famillien til Florida, februar 2007, og kan måske klemme
en dykkerdag ind, er der nogen der har et forslag, noget man skal se?

mvh

Jens Rasmussen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 06-08-06 20:20

Hej Jens,

> Jeg skal med hele famillien til Florida, februar 2007, og kan måske klemme
> en dykkerdag ind, er der nogen der har et forslag, noget man skal se?

Hvis du er i nordflorida er der jo mange ferskvandshuler som er utroligt
flotte, f.eks. er den meget kendte ginnie springs meget besøgt af bl.a. folk
der ikke er uddannet huledykkere. Der er også rig mulighed for andre vand
aktiviteter for ikke-dykkere. For folk der ikke er huledykkere er det så
vidt jeg kan forstå også muligt at få en rutsjetur gennem manatee springs
dog skal man vist have en guide.
Sidst men ikke mindst er der Blue Grotto som også er en slags "hule", det er
meget sjovt at prøve men ikke nogen fantastisk oplevelse. Både ginnie og
Blue grotto er relativt dyre omkring 30 USD, hvor Manatee er omkring 5 USD
dertil skal man nok have en guide i manatee.

Nede ved miami og fort lauderdale er ligger der flere vrag udfor og der er
et fint dyreliv med skilpadder og masser af baracuda. Der har de vist også
for nyligt sænket et hangarskib. Bådturene var vist relativt dyre, jeg tror
vi gav 50 USD for en bådtur og dertil kommer så leje af flasker osv.

mvh
Jonas

Fra : MOA

Dato : 08-08-06 13:36

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message
> Hej Jens,

Når I nu alligevel skal en tur til Key West (for det _skal_ I self. , så
er det et godt bud. Må sige jeg husker det som et super godt dykkested med
masser af dyreliv, godt sigt og varmt, varmt vand . Derudover er Key West
et utroligt charmerende sted, hvor non-divers sagtens kan få en dag til at
gå med at tøffe rundt i byen.

Morten