Sony digitalkamera med undervandshus
Fra : Nicolai

Dato : 06-08-06 11:43

Nogen der vil dele lidt erfaringer med sony kompakt-kameraer med
undervandshus.

Gerne 6 megapixel eller mere og gerne med 2xAA batterier.

(x-postet)
--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : ;o\)-max-

Dato : 06-08-06 12:32

"Nicolai"
> [...]
> undervandshus.
>
> Gerne 6 megapixel eller mere og gerne med 2xAA batterier.

Kig evt. her
http://www.digideep.com/
-max-

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 06-08-06 19:37

Hej.

Jeg har godt nok et Sony T3, hvilket hverken har 6 mega pixel (5,1 m.
pixel)eller kører med AA batterier. Har valgt det ud fra den store skærm og
det kompakte ydre. Tager gode billeder, havde før et Nikonos 5. Kan kun
sige, hvor er det blevet meget nemmere at tage gode billeder. At det kan
tage AA batterier er vel kun hvis man fotograferer meget øde steder, hvor
det ikke er muligt at lade batteriet, det problem er jeg endnu ikke stødt
på. Sidste gang jeg var i Rødehavet, dykkede jeg 3 gange om dagen og der var
rigeligt batteri til en dag.

Eneste ulempe ved T modellerne er at det ikke ligger så godt i hånden, da
det er tyndt. Til gengæld passer det godt ned i lommen på BCD'en.Ikke noget
med at stå på båden og tænke på om man skal fotografere eller bare nyde
dykket. Nej jeg kom i tanke om endnu en ulempe, Sony har placeret on/off
knappen lige ved siden af udløser knappen. Har prøvet at slukke kameraet
istedet for at tage et billede Ved ikke om det er generelt for T
modellerne.

Hilsen Bjarne

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 07-08-06 21:02

Hej Nicolai
Jeg har næsten lige købt er SONY N1 med hus til 40 m

Kan kun anbefales tager både gode billeder og video.
Det er med 3" skærm så det er let at se motivet under vandet i
huset.
Husk også at købe et 2Gb kort så der er plads til både video og
billeder under dykket.
Det er med genopladelig batteri ( stamina )

MVH Svend Erik

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 08-08-06 08:52

Hejsa

> Jeg har godt nok et Sony T3, hvilket hverken har 6 mega pixel (5,1 m.

Hvordan klarer flash'en sig under vandet? Jeg syntes ikke at den
minimale flash der sidder på kamaraet er kraftig nok over vandet, så
jeg troede ikke at den kunne klare sig under vandet.

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 08-08-06 19:01

Den er selvfølgelig ikke beregnet til det store lysshow og vil ikke i
tilstrækkelig grad kunne belyse et objekt flere meter væk. Nok bedst til
billeder tæt på, det har taget gode billeder af klovnfisk. Hvis der ikke er
lys kan man køre med lang lukketid og/eller bruge en lygte. Det har jeg selv
gjort på nogle natdyk. Ellers kører jeg bare med det naturlige lys og vil
jeg have alle farverne med så holder jeg mig over 3-4 meters dybde. Man kan
ikke sammenligne den indbyggede flash med en større separat flash.

Venlig hilsen

Bjarne

Lars Skov-Dethlefsen" <lars@skov-dethlefsen.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa