maxi p1 genstartet efter 7 års stilstand
Fra : thomas jürgensen

Dato : 06-08-06 10:58

Min søn har fået en sådan af en nabo ogvi er igang med at få startet den
op..

vi har skiftet platiner og tændrør, den kører fuldstændig lovlig og har
aldrig været pillet ved.

vi ved at før den blev sat hen kørte den perfekt, men nu kan vi ikke få den
til at tage omdrejninger, det er som om den får for meget/lidt luft benzin
eller lign, men alle disse ting er tjekket igennem..

kan det være platinerne som er indstillet forkert ?? kan det give den fejl
??

Thomas

Fra : Jens Larsen

Dato : 06-08-06 11:54

Tror det vil være en god idé at rense tanken og karburator inden i går meget
videre. Luftfilteret har også godt af at blive renset i benzin...

Fra : Preuthun

Dato : 06-08-06 12:20

> [...]
> benzin eller lign, men alle disse ting er tjekket igennem..
>
> kan det være platinerne som er indstillet forkert ?? kan det give den fejl

Hej Thomas.
Det er jo en fin knallert din søn har fået sig der. Når den har stået nogle
sæsoner er det almindeligt at benzinen bliver dårlig.
Den kommer til at lugte fælt (lidt som rådden maling). Der afsættes et lag
lakagtigt "snask" overalt hvor den har haft kontakt med metal. Derfor er mit
råd, at du renser hele brændstofsystemet grundigt incl. karburatoren. Da
karburatoren har flere fine små kanaler som kan være delvist tilstoppede er
det især vigtigt at få disse renset. Hvis jeg skulle gøre det vil jeg først
rense den udvendigt før den adskilles. Derefter skal enkeltdelene renses
grundigt.
Se mere herom på: www.veteranknallert.dk/0200/0231.htm
Tændingen skal stilles således som der står øverst på denne side:
http://www.veteranknallert.dk/0200/0241.htm
Det er iøvrigt heller ikke en tosset idé at sod rense motor og udstødning.

Held og lykke med projektet.

Mvh.
Jan Preuthun
www.veteranknallert.dk
"VeloSolex - La bicyclette qui roule toute seule"

Fra : Bossy

Dato : 21-08-06 09:04

måske skulle i kigge på simmerringene i motoren ... ikke sikkert at de
holder helt tæt efter så mange år... det er typisk at den ikke vil tage
omdrejninger / trække hvis den er utæt der ...