Hvordan kan jeg sende brugere videre fra e~
Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 06-08-06 10:04

Hej Gruppe,

Jeg har to domæner - men kubnd indholkd et sted.
Hvordan kan jeg gøre for automatisk at videresende brugere fra xxx.xxx.dk
til xxx.xxx.com.

Mvh

Carsten

Fra : Stefan Køberl

Dato : 06-08-06 12:42

Carsten Jorgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Jeg har to domæner - men kubnd indholkd et sted.
> Hvordan kan jeg gøre for automatisk at videresende brugere fra xxx.xxx.dk

Godt nok er det ikke min dag i dag, men jeg tar' alligevel chancen og kommer
med et link. Om det er det du 100% er ude efter ved jeg ikke. Men ellers tror
jeg den professionelle hjælp er på vej :s

Den eneste måde jeg kender, er noget lignende dette:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp

Note: Håber ikke jeg laver mere ravage i dag ;) - Eller glemmer at læse
indlæg ordentligt ;D

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 06-08-06 13:18

> [...]
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp
>
> Note: Håber ikke jeg laver mere ravage i dag ;) - Eller glemmer at læse

Hej,

Takker - det var lige det jeg efterlyste

Mvh

Carsten

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-08-06 15:36

Carsten Jorgensen skrev:
> Jeg har to domæner - men kubnd indholkd et sted.
> Hvordan kan jeg gøre for automatisk at videresende brugere fra xxx.xxx.dk
> til xxx.xxx.com.

Nu ser det ganske vist ud til at du har fået et svar som du er godt
tilfreds med, men jeg vil lige uddybe med at det er ret let at sætte
servere op til at videresende al trafik automatisk. Hvis du har begge
domæner hos samme host/udbyder, vil jeg næsten tro at det er lettere at
bede dem om hjælp til viderestillingen.

Du kan også simpelt hen få indstillet DNS indstillingerne til at pege på
samme serverplads for begge domæner!

Endelig kan man lave viderestillingen med .htaccess (hvis man har adgang
til det).

Fordelen ved de metoder jeg har nævnt her, fremfor meta http-funktionen,
er at brugeren ikke i samme grad oplever viderestillingen, de tager ikke
registrer-bar tid, og brugeren kan ikke nægte at viderestillingen skal
udføres.

Asp- og php-funktionen som nævnt på hjemmesideskolen fungerer stort set
lige så godt.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 06-08-06 16:44

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udføres.
>
> Asp- og php-funktionen som nævnt på hjemmesideskolen fungerer stort set

Hej Jesper,

Der er rigtigt at jeg har fået det jeg gerne ville have. Det skal kun bruges
nogle få uger, før begge domæner er samlet hos den samme udbyder - og jeg så
får en løsning der, som du selv nævner, ikke opleves på samme måde af
brugeren.

Tak

Carsten

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 06-08-06 18:55

Carsten Jorgensen wrote:
> [...]
> bruges nogle få uger, før begge domæner er samlet hos den samme
> udbyder - og jeg så får en løsning der, som du selv nævner, ikke

Jeg har en fornemmelse af, at du er et stykke fra en løsning der er usynlig
fra brugeren. Hvis siderne er i samme sprog, så er der ingen ko på isen, men
hvis de to domæner har hvert sit sprog og peger på den samme ip adresse, så
er det ikke usynligt, for så skal brugeren sendes til sprogmappen. Og det
kan give problemer med indeksering på søgemaskiner, der ikke er specielt
tilgivende når flere adresser peger på den samme ip adresse.

Det du har brug for er, en IP for hver adresse, hvis det skal være usynligt
for brugeren, dette betyder til gengæld at søgemaskiner opfatter det som to
forskellige sites.

For at være ærlig det virker uoverskueligt, hvorfor og hvordan. Men efter
lige at have taget turen, så vil jeg sige at den eneste løsning er at sætte
hver domæne op på hver sin IP adresse og så lade dem linke til hinanden.
tilføj eventenuelt en viderestilling baseret på sprog fra et domæne til et
andet.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 06-08-06 19:14

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:44d62d04$0$151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> sætte hver domæne op på hver sin IP adresse og så lade dem linke til
> hinanden. tilføj eventenuelt en viderestilling baseret på sprog fra et

Hej Johnny,

Tak for din bekymring.
Siderne er begge i samme sprog, det handler lidt om at vi er en lille
sportsklub, der længe har haft et .dk domæne, vi er nu ikk elængere
tilfredse med vores udbyder og har valgt at lave et nyt site på et .info
domæne. I fremtiden, dvs når vi er helt oppe at køre har vores nye hotel
leverandører lovet at begge domæner peger det rigtige sted hen. At vi har
valgt i en periode at køre med begge domæner har været vores garanti for at
vi havde en side, der var kørende her henover sommeren....

Mvh

Carsten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-08-06 23:56

Carsten Jorgensen wrote:

> det handler lidt om at vi er en lille
> sportsklub, der længe har haft et .dk domæne, vi er nu ikk elængere
> tilfredse med vores udbyder

Det er da ikke nogen grund til at skifte fra .dk til hverken .com eller
..info. Man kan da få flyttet sit domæne til ny webhost, hvis man ønsker det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 07-08-06 19:26

> Det er da ikke nogen grund til at skifte fra .dk til hverken .com eller
> .info. Man kan da få flyttet sit domæne til ny webhost, hvis man ønsker
> [...]

Nej, det har du ret i - vi ønskede bare at have begge i en
overgangsperiode....