hvor forhandles denne parasolfod ?
Fra : Hajpower

Dato : 05-08-06 11:16

En sekskantet parasolfod til at sætte i jorden.
http://www.bygge-avisen.dk/templates/DT_InfoPage_Wide____4516.aspx

Men hvad hedder den og hvor forhandles den ?

Per

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-08-06 14:04

"Hajpower" <beht@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> En sekskantet parasolfod til at sætte i jorden.
> http://www.bygge-avisen.dk/templates/DT_InfoPage_Wide____4516.aspx
>
> Men hvad hedder den og hvor forhandles den ?

Hvis du læser artiklen som jeg, vil du opdage at han selv
fortæller den er blevet forhandlet i Bilka, så måske en
forespørgelse i deres have afd. vil kunne hjælpe dig på vej.
God jagt

Fra : Hajpower

Dato : 05-08-06 14:41

Naturligvis har vi været i Bilka uden resultat.
Ditto med andre byggemarkeder, herunder Stark, i hvis avis manden
omtales......
.....dér henviste man til byggemarkeder.....

Men tak for dit engagement

Fra : Gamle

Dato : 05-08-06 15:13

"Hajpower" <beht@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> En sekskantet parasolfod til at sætte i jorden.
> http://www.bygge-avisen.dk/templates/DT_InfoPage_Wide____4516.aspx
>
> Men hvad hedder den og hvor forhandles den ?

Jeg har købt min i Bilka Tilst.
Man kan få den i 2 størrelser (mindst) og vi skulle bruge den store til en 3
m parasol

Mvh.
Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-08-06 18:34

> Jeg har købt min i Bilka Tilst.
> Man kan få den i 2 størrelser (mindst) og vi skulle bruge den store til en
> 3 m parasol

Kunne vi også høre en pris og hvordan den virker i praksis?

Mvh Maria

Fra : Gamle

Dato : 05-08-06 21:54

> Kunne vi også høre en pris og hvordan den virker i praksis?

Den store model koster 499,00 kr og passer til de store parasoller. Der er
et spyd på ca.40 cm som skrues på undersiden. Tryk det ned i jorden og den
sekskantede plade støtter så den står fast uanset blæsevejr eller ej.
I øjeblikket er den stukket ned mellem 2 brædder på vores terrasse, og det
funker upåklageligt.
Jeg kan kun anbefale den. Men det er lidt ironisk, at den koster ca. det
dobbelte af, hvad jysk tager for en 3 m parasol.

Mvh.
Torben

Fra : Leif Neland

Dato : 06-08-06 07:49

Gamle wrote:
> [...]
> Jeg kan kun anbefale den. Men det er lidt ironisk, at den koster ca.
> det dobbelte af, hvad jysk tager for en 3 m parasol.

Min morfar lavede parasolspyd til eget brug på samme måde for 30-40 år
siden, bare med kvadratisk plade.

Så, omend moralsk ukorrekt, kan den vel laves relativt billigt af en, der er
vant til at arbejde i metal.

Leif

Fra : Bjarke Søgaard

Dato : 06-08-06 09:35

On Sat, 5 Aug 2006 12:16:17 +0200, "Hajpower" <beht@jubii.dk> wrote:

>En sekskantet parasolfod til at sætte i jorden.
>http://www.bygge-avisen.dk/templates/DT_InfoPage_Wide____4516.aspx
>
>Men hvad hedder den og hvor forhandles den ?

Pudsigt nok - min farbror forærede mig sådan en i indflyttergave i
1998 - godt nok ikke en sekskant, men et kryds. Den havde han selv
lavet - og han havde lavet mange af dem

/bjarke

Fra : Helle [4550]

Dato : 06-08-06 23:49

"Bjarke Søgaard" <bjarke@post2dottele.dk> skrev i en meddelelse

> Pudsigt nok - min farbror forærede mig sådan en i indflyttergave i
> 1998 - godt nok ikke en sekskant, men et kryds. Den havde han selv
> lavet - og han havde lavet mange af dem
>

> /bjarke

Jeg har en "parasolRod" fra www.nordahl-design.dk. Den virker perfekt!

mvh Helle

Fra : Hajpower

Dato : 07-08-06 07:44

Den kan købes online, kan jeg se, men har du købt den "på gaden" Helle ?

Er de kun 3 stabilisatorer i praksis nok til at modvirke tiltning ?

mvh. Per