Indkøb af pumpe
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-08-06 04:44

Hej.

Jeg skal på mit arbejde jævnligt pumpe/tømme 6x60 liter sprinklervæske
over i en tank.

Jeg skal derfor bruge en pumpe og har flg krav:

1. Pumpen skal kunne tåle sprinklervæskens kemi

2. Pumpe tilstrækkeligt hurtigt

3. Væske ind/ud skal foregå via slange (alm. haveslange kan gøre det)

4. Helst en pumpe der *ikke* skal spædes

5. Helst en pumpe der kan klare regnvejr

Er der nogen der kan anbefale noget?

Har kigget på Harald Nyborg, Biltema m.fl. men er lidt i tvivl.

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Ulrich

Dato : 05-08-06 07:52

"Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> over i en tank.
>
> Jeg skal derfor bruge en pumpe og har flg krav:
>
> 1. Pumpen skal kunne tåle sprinklervæskens kemi

Mon ik den kan ..

> 2. Pumpe tilstrækkeligt hurtigt

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=89293
Med 1" studs

> 3. Væske ind/ud skal foregå via slange (alm. haveslange kan gøre det)

Studser på 1/2" 3/4" og 1" findes til den.

> 4. Helst en pumpe der *ikke* skal spædes

Kan sgu ik lige huske det

> 5. Helst en pumpe der kan klare regnvejr

Nope, ledninger er 20 cm !

--
Hygge Ulrich

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-08-06 08:05

Ulrich wrote:

> "Fischer & Døssing" <tmp@REMOVETHISfischer.as> skrev i en meddelelse

> http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=89293

Jeg er ret sikker på at det var lige præcis denne model vi havde på min
forrige arbejdsplads.

Og den skal spædes ved at man hælder vand ned i et lille hul, som skal
skrues af med svensknøgle, hvilket er aldeles umuligt og upraktisk idet
man starter forfra ved 60 liter dunk.

I praksis spæder man ikke og det er møj-besværligt at få den til at
suge, men dog en anelse lettere end at spæde.

Hmm :-/

Fungerer de der boremaskine add-ons? Hvor mange liter klarer de pr. sek?
Og kan de køre på gennemsnits akku-modeller?

m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Lars Knudsen

Dato : 05-08-06 08:28

On Sat, 05 Aug 2006 09:04:35 +0200, Fischer & Døssing
<tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

>Fungerer de der boremaskine add-ons? Hvor mange liter klarer de pr. sek?

Jeps - de fungerer helt fint. Da vi havde vandseng brugte jeg sådan en
til at tømme den med. Kapaciteten - afhænger af størrelsen. Men til
sprinklervæske tror jeg den mindste model er helt tilstrækkelig.

>Og kan de køre på gennemsnits akku-modeller?

Det vil jeg tro. Jeg brugte dog min til en almindelig 230V maskine.

** Lars

Fra : Nygaard

Dato : 05-08-06 08:09

> [...]
>
> 4. Helst en pumpe der *ikke* skal spædes
>
> 5. Helst en pumpe der kan klare regnvejr

Hos Campingforretning kan du få små 12 V dykpumper, der er ca. 3-4 cm i
diameter. De kan godt gå ned i en 60 l dunk. De pumper ikke voldsomt
hurtigt, men noget bliver det da til.

/Nygaard