Hvor meget må et flagstangsfundament bevæg~
Fra : Mark Schiller

Dato : 04-08-06 21:38

Hej igen,

som nogen i gruppen måske husker, så fik jeg i foråret flagstang til
stor glæde for alle i husstanden. Efter et par dage stod flagstangen
piv-skæv, men firmaet sagde blot da vi kontaktede dem, at det var
ganske normalt og at vi blot skulle justere stangen i lod og så var
det fint. Det var vist noget med, at fundamentblokken lige skulle
sætte sig i jorden.

Nu er der gået 4 måneder og jeg har holdt lidt øje med
fundamentblokken - den bevæger sig altså fra side til side, når det
blæser blot minimalt - er det normalt?

Det skal måske lige med, at flagstangen er en glasfiberstang.

/Mark

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 05-08-06 06:41

"Mark Schiller" <ms@definitivt.invalid> skrev i en meddelelse
>Utroligt problem armene fra kroppen grav 50cm ned stamp efter fyld stamp
hjælper det ikke grav op igen og støb med beton

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Mark Schiller

Dato : 05-08-06 10:19

Sat, 5 Aug 2006 07:40:35 +0200, berigede "Stig Rasmussen"
<stig.rasmussen@get2net.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> hjælper det ikke grav op igen og støb med beton

Ja,det er et utroligt problem - specielt når man har _betalt_ et firma
for, at levere og opsætte en flagstang, så er det _utroligt_ at man
ikke selv vil gøre arbejdet færdigt.

/Mark

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-06 14:51

Mark Schiller wrote:

> Efter et par dage stod flagstangen
> piv-skæv, men firmaet sagde blot da vi kontaktede dem, at det var
> ganske normalt

Det er måske normalt fra det firmas side, at de ikke gør arbejdet godt nok.

Jeg opsatte selv en flagstang for et par måneder siden. Jeg gravede et hul i
et spadeblads bredde på begge leder og i en meters dybde. Soklen blev
stillet ned ogen smule sand blev lagt i bunden af hullet. Derefter blev
hullet fyldt med jrodfugtig beton. Først efter to dage blev stangen
(glasfiber - 8m) monteret.

Min sokkel rokker sig ikke en milimeter, selv i kraftig blæst. Kun toppen af
stangen svajer. Ergo har firmael lavet noget kluns.

> Det skal måske lige med, at flagstangen er en glasfiberstang.

Glasfiber- eller træstang, det har vel ikke noget at sige. Soklen skal sgu
stå fast.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Mark Schiller

Dato : 05-08-06 15:41

Sat, 5 Aug 2006 15:50:40 +0200, berigede "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Min sokkel rokker sig ikke en milimeter, selv i kraftig blæst. Kun toppen af
>stangen svajer. Ergo har firmael lavet noget kluns.

Okay, så må jeg nok over på en anden klinge

Jeg har skrevet til firmaet 2 gange og bedt om informationer om, hvor
meget beton de forankrer deres 10m flagstænger i og endnu ikke hørt
fra dem.

Som jeg ser det, så har jeg 2 muligheder: a) Pudse en advokat på dem -
jeg har trods alt betalt 4800 for at få en 10m flagstang inkl
montering. b) Udbedre skaden selv.

Jeg har ikke vanvittig meget lyst til b), da det jo netop var på grund
af "usikkerhed" i forhold til opstilling af dyret, at jeg betalte mig
fra det, da jeg helst ikke vil have en flagstang i hovedet, fordi jeg
har gjort noget galt

>Glasfiber- eller træstang, det har vel ikke noget at sige. Soklen skal sgu
>stå fast.

Jamen, fint, det gør da livet meget nemmmere

......... der tænkes.

/Mark

Fra : N/A

Dato : 11-09-06 14:12

Fra : N/A

Dato : 11-09-06 14:12

Fra : Mark Schiller

Dato : 11-09-06 14:12

Mon, 11 Sep 2006 01:51:14 +0200, berigede "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> dk.fritid.hus-og-have med:

>Den store mængde vand har altså fået sedimenterne til at pakke tæt omkring
>soklen. Det er da en heldig afslutning.

Sedimenterne? Hvad sæven er det nu liiiiiige det betyder for tiden?

Men ja, det var en meget heldig afslutning og jeg må da også sige, at
jeg er både glad og lettet (særlig med de prygl den fik 2+3/9 med flag
på).

Ved hvilken vindstyrke bør man iøvrigt undgå at flagre?

/Mark

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-09-06 23:21

Mark Schiller wrote:

> Sedimenterne? Hvad sæven er det nu liiiiiige det betyder for tiden?

Grus, sten, sand, jord, ler.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : N/A

Dato : 11-09-06 14:12

Fra : Mark Schiller

Dato : 11-09-06 14:12

11 Sep 2006 02:21:43 -0700, berigede "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Måske "aktiveret" tørbetonen ?

Måske har de knaldet tørbetong ned ved siden af den medbragte
betonklods, det vides ikke, men det er dejligt, at problemet er løst

/Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-06 14:19

Mark Schiller wrote:
> [...]
> på).
>
> Ved hvilken vindstyrke bør man iøvrigt undgå at flagre?

Jeg flager ikke hvis jeg er i tvivl om om jeg kan risikere at snoren
blæser fra mig og så vægten af den resterende snor trækker den
løse op til knoppen.

Kald mig kylling men sådan er det nu engang.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mark Schiller

Dato : 11-09-06 16:50

11 Sep 2006 06:18:34 -0700, berigede "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg flager ikke hvis jeg er i tvivl om om jeg kan risikere at snoren
>blæser fra mig og så vægten af den resterende snor trækker den
>løse op til knoppen.

Okay, det lyder da som en fin målemetode.

>Kald mig kylling men sådan er det nu engang.

Tja, der er vist kun en tynd linie mellem sund fornuft og hovmod

/Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-06 08:17

Mark Schiller wrote:
> 11 Sep 2006 06:18:34 -0700, berigede "Christian B. Andresen"
> <trav@tiscali.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Okay, det lyder da som en fin målemetode.

> Tja, der er vist kun en tynd linie mellem sund fornuft og hovmod

Ja
Og med en 11 m flagstang er der næsten kun det at lægge den ned for
at få fat i snoren.
Og da der skal 4 mand til at rejse den op igen er det ikke noget man
lige gør.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mark Schiller

Dato : 12-09-06 10:17

12 Sep 2006 00:16:38 -0700, berigede "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Ja

Når jeg læser det jeg selv skrev, så kan jeg nu se, at der var plads til
fortolkning - det jeg mente var, at jeg ikke synes du er en kylling!

/Mark

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-06 11:28

Mark Schiller wrote:
> [...]
>
> Når jeg læser det jeg selv skrev, så kan jeg nu se, at der var plads til
> fortolkning - det jeg mente var, at jeg ikke synes du er en kylling!

Det ved jeg.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk