Hvad gik galt ? Knækket rem.
Fra : Thomas

Dato : 04-08-06 16:48

Hej.

Jeg har for ca. 3 uger siden sat nye ruller i min Yamaha Neos, og ved samme
lejlighed gav jeg den også en ny kilerem.
Jeg skiftede hele den foreste variator del, fordi jeg alligevel skulle have
det ud.
Dette er variator sættet som kom på.(Dog uden fjederen).:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=733376331&n=1706576453&pn=1706579780
Det lignede godt nok ikke det originale, men blev købt som passende til min
model, og der var heller ingen problemer med at monterer det.

Remmen er denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=733376331&n=1706576455&pn=1706579837

Efter at have kørt ganske få hundrede kilometer med disse nye dele, så skete
katestrofen i dag, da jeg var ude på en afstand af ca. 100Km fra min
bopæl..Suk.

Min kilerem sprængtes og den blev ved et nærmere eftersyn fundet i mange
mange stumper inden under skjoldet.

Når man så sidder og prøver at forstå hvad der kan gå galt efter så lidt tid
i brug, så er der flere muligheder som jeg ser det.

Dårlig kvalitets rem ?
Forkerte Variator skåle ?
Der står Thansen på ?

Jeg vil jo gerne undgå at dette sker igen og håber nogen kan give et par
ideer til at undgå ovennævnte problem igen ?
Den gamle holdte 12000 uden problemer, sååå......Æv.

Nogen tips ?

Thomas.

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 04-08-06 18:05

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ideer til at undgå ovennævnte problem igen ?
> Den gamle holdte 12000 uden problemer, sååå......Æv.

T-Svansen dele......

Fra : Henning Lund

Dato : 04-08-06 20:15

Thomas wrote:

> Når man så sidder og prøver at forstå hvad der kan gå galt
> efter så lidt tid i brug

Jamen det er da så enkelt at du ikke behøver at spekulere ret
længe, pris og kvalitet hænger som regel sammen, Thansens dele
skal man sådan set holde sig langt fra hvis man vil køre
problemfrit.

Ikke fordi uoriginale dele generelt skulle være noget hø, men
Thansens topper med manglende kvalitet, egentligt sært at den rem
du købte passede i længde og bredde.

Da jeg havde værksted så jeg mange gange unge komme med deres
scooter fordi enten havde den tabt topfart, remmen hoppede og
dansede, var for kort eller lang, så jeg kender ganske udemærket
deres sekunda dele.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : hr

Dato : 05-08-06 03:40

> Da jeg havde værksted så jeg mange gange unge komme med deres
> scooter fordi enten havde den tabt topfart, remmen hoppede og dansede, var
> for kort eller lang, så jeg kender ganske udemærket deres sekunda dele.
nemli. købte en rem ved hansen for en hund. så rystede den helt vildt når
jeg gassede op. så købte jeg en ny et andet sted og så at hakkerne på
remmene ikke sad ens. satte den nye på og vupti..no problemo.

Fra : Thomas

Dato : 05-08-06 07:32

> [...]
> og kvalitet hænger som regel sammen, Thansens dele skal man sådan set
> holde sig langt fra hvis man vil køre problemfrit.

Ja, du har da helt sikkert ret set i bakspejlet, og faktisk har jeg bestemt
ikke noget imod den konklusion, da det så vil være forholdsvis nemt at komme
af med problemet.
Løsningen må være at afmonterer det tilbageværende som jeg købte samme sted,
og starte på en frisk med nye stumper.

Prisen var nu ikke afgørende for mit valg af dele, men mere det at jeg har
en Thansen inden for gå rækkevidde.
Man kan jo så spekulerer over hvordan sådan en kæde kan blive så stor i
dagens Danmark, hvis ovenstående problem er en gennemgående tendens for
deres produkter.

Nååå, men bu håber jeg bare at der ikke skete mere skade end remmen
knækkede, og de andre ting ikke har taget skade, men det er der jo nok kun
en måde at finde ud af på, nemlig at finde værktøjet og nogen nye stumper
frem.

Thomas.

Fra : C.C

Dato : 05-08-06 08:19

Hej Thomas !

Ja det kan jo undre én hvordan T.Hansen er blevet så store. Prisen er nok en
stor del af det. Jeg har en Speedfight Lce 2 som jeg også købte en rem til.
Den rystede og hoppede da den var monteret. Da jeg fik en ny andet sted fra
var det væk. Men bare se dig rundt i de forskellige forums der er. Det være
sig om bilstereo biludstyr, ja you name it, De brokker sig alle over
T.Hansen stumper. Så kunne man jo sige, hold jer væk fra deres sager. Men
det kan jo være svært, hvis økonomien kun rækker til det, og det skal være
nu og her. Dette lever T.Hansen højt på.

Mvh.
C.Christoffersen

Fra : thomas.b

Dato : 05-08-06 09:36

> [...]
> ideer til at undgå ovennævnte problem igen ?
> Den gamle holdte 12000 uden problemer, sååå......Æv.

Jeg vil nok skifte det hele ud med polini..variator samt rem. Malossi er
også godt..men polini er nemmets at få fat i ved div. forhandler.

jeg køre selv med polini på min 45 knallert.. Og malossi på min 125 ccm
scooter. Det vriker bare.

Personligt køber jeg aldrig motorstumper ved t.hansen.

mvh. Thomas

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-08-06 11:27

On Fri, 4 Aug 2006 17:48:18 +0200, "Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk>
wrote:

Her er fejlen..

>http://www.thansen.dk

Henrik

Fra : Thomas

Dato : 05-08-06 15:06

> Nogen tips ?
>
> Thomas.

Hej igen.

Jeg kan se af de mails som har været her i tråden at min første fejl begik
jeg da jeg trådte inden for hos Hr. Hansen..Uha.

Via Yamaha Motors hjemmeside fandt jeg en forhandler af Yamaha dele, og jeg
henvendte mig til en af dem og fik nu nogen nye stumper.

Jeg håber ikke at jeg endnu en gang lod mig overtale til noget dumt, men da
den flinke sælger fremlagde nogen priser på bl.a. en udstødning, hvor jeg så
en pris forskel på hhv. 2800.- for en original til en uoriginal til 798.-,
så lod jeg mig alligevel overtale til at få en pose uoriginale ting med
hjem.

Ruller og Kilerem blev derfor af mærket Athena, og jeg kan se at det som
meget andet er "Made in Italy".
Kender nogen til kvaliteten af dette mærke ?
http://www.athena-ad.com/ing/athena.asp

Sælgeren påstod hårdnakket af remmen holdte dobbelt så langt som en
original, og Rullerne 3 gange så lang tid som de originale. ( Eller også var
det omvendt ).
Så det bliver spændende at se nu.....

Jeg har monteret delene, og venter lige til i morgen med en prøvetur, da jeg
har givet møtrikkerne noget Lock-tie, og det vil gerne lige have 24 timer
til at størkne i.

Thomas.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-08-06 18:53

Thomas wrote:

> [...]
> en original til en uoriginal til 798.-, så lod jeg mig
> alligevel overtale til at få en pose uoriginale ting med hjem.

Den med udstødningen ville jeg spekulere på da der findes mange
uoriginale udstødninger der ruster væk i løbet af ingen tid, ved
du hvad det er for en udstødning han solgte dig, evt. link?

> Ruller og Kilerem blev derfor af mærket Athena, og jeg kan se
> at det som meget andet er "Made in Italy".
> Kender nogen til kvaliteten af dette mærke ?
> http://www.athena-ad.com/ing/athena.asp

Plejer at være et rimeligt mærke, jeg har dig aldrig solgt/brugt
deres ruller og remme.

> Sælgeren påstod hårdnakket af remmen holdte dobbelt så langt
> som en original, og Rullerne 3 gange så lang tid som de
> originale. ( Eller også var det omvendt ).
> Så det bliver spændende at se nu.....

Noget af en påstand

> Jeg har monteret delene, og venter lige til i morgen med en
> prøvetur, da jeg har givet møtrikkerne noget Lock-tie, og det
> vil gerne lige have 24 timer til at størkne i.

Det behøver du ikke, krumtappen varmer møtrikken op og locktiten
afhærder på kort tid, så kør du bare en tur i solskinnet.