En FF-bug?
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-08-06 12:08

http://www.humaniora.au.dk/cfu/forside er der i højre side placeret
to div-bokse under hinanden ("Seneste nyt" og "Nye kurser"), og de
opfører sig forkert i FF (1.5.0.6).

For det første er de ikke lige bredde, men værre er det, at når man
klikker på et link i et af boksene, så bliver de pludelig meget smalle,
og linket åbnes ikke!

Koden er temmelig rodet (genereret af et CMS), men den validerer som
XHTML 1.0 Transitional.

Er der nogen der kan genskabe problemet?

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-06 12:51

Den 04-08-06 13.08 skrev Mikkel Z. Herold følgende:
> [...]
>
> For det første er de ikke lige bredde, men værre er det, at når man
> klikker på et link i et af boksene, så bliver de pludelig meget smalle,

Da jeg kom ind på siden, var boksene fra starten smalle og linkene
virkede. Jeg prøvede med både Firefox 1.5.02 og 1.5.0.5. Det var først
efter en refresh, jeg fik de brede bokse frem og den opførsel, du
beskriver. Prøv evt. at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign - der må
være nogle derovre, der kan gennemskue, hvad der går galt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 04-08-06 13:37

On 04-08-2006 13:51 Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> virkede. Jeg prøvede med både Firefox 1.5.02 og 1.5.0.5. Det var først
> efter en refresh, jeg fik de brede bokse frem og den opførsel, du

Meget mystisk...!

> Prøv evt. at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign - der må
> være nogle derovre, der kan gennemskue, hvad der går galt.

Det er der sikkert, men det hjælper nok ikke så meget, da siderne som
sagt er genereret af et CMS, så mulighederne for at rette i den rå kode
er stærkt begrænsede...

Mvh. Mikkel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-06 13:52

Mikkel Z. Herold skrev:

> Det er der sikkert, men det hjælper nok ikke så meget, da
> siderne som sagt er genereret af et CMS, så mulighederne for
> at rette i den rå kode er stærkt begrænsede...

Hvad spørger du så for?
(Ikke sur, kun nysgerrig)

--
Bertel

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 07-08-06 09:49

On 04-08-2006 14:52 Bertel Lund Hansen wrote:
> Hvad spørger du så for?
> (Ikke sur, kun nysgerrig)

Fordi - som overskriften antyder - jeg tror, det er et browserproblem og
ikke et html-problem (koden validerer, og både IE og Opera viser siden
korrekt).

Jeg ville blot høre, om andre kunne genskabe fejlen og/eller havde en
løsning.

Mvh.

Mikkel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-08-06 11:11

Mikkel Z. Herold skrev:

> Fordi - som overskriften antyder - jeg tror, det er et
> browserproblem og ikke et html-problem (koden validerer, og
> både IE og Opera viser siden korrekt).

Brug fejlmeldingsfunktionen (Hjælp => Rapporter fejlende websted)
til at gøre Mozilla-folkene opmærksom på problemsitet.

Jeg tror dog ikke der er tale om en decideret fejlvisning, selv om
den afviger fra IE/Opera. Valid kode er ikke ensbetydende med kode
der kun kan vises på én måde.

I det aktuelle tilfælde ligger der en tabel med to kolonner i
bredden - ingen af dem har specificeret en bredde. Den øverste div-
boks i højre kolonne er floatet til højre, og heller ikke her er
der sat en bredde. IE/Opera vælger at dele sol og vind nogenlunde
lige mellem de to kolonner, mens FF gør den højre kolonne (med
float-boksen) så lille som mulig.

Fjerner man float fra div-boksen, viser FF siden som IE og Opera.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikkel

Dato : 09-08-06 10:29

On 07-08-2006 12:10 Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Brug fejlmeldingsfunktionen (Hjælp => Rapporter fejlende websted)
> til at gøre Mozilla-folkene opmærksom på problemsitet.

Er gjort!

> I det aktuelle tilfælde ligger der en tabel med to kolonner i
> bredden - ingen af dem har specificeret en bredde.

Der var til gengæld en løsning! Med bredde på kolonnerne er FF også med.

Mvh. Mikkel