5mm langt træbor
Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 03-08-06 12:32

Jeg har jagtet land og rige rundt efter et langt 5mm træbor, men det
viser sig at være sværere at få fat i end først antaget...

Er nogen af jer faldet over et sådant bor? Det skal helst være 30+ cm
i længden, og gerne sneglebor

Mvh
Magnus

smid også gerne svaret som mail, hvis I gider

Fra : John

Dato : 03-08-06 12:42

<hogfeldt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er da bare et metalbor...

Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 03-08-06 13:12

John skrev:

> Det er da bare et metalbor...

De hænger heller ikke på træerne, ikke når de skal være lange, og
samtidig 5mm

Fra : Max

Dato : 03-08-06 13:17

John skrev:

> De hænger heller ikke på træerne, ikke når de skal være lange, og
> samtidig 5mm

Nej, men nu kan få et 5 mm. sneglebor fra www.linaa.dk og så få
en smed til at forlænge det

Ps: skal man bruge et 300 mm. langt 5 mm. hul i metalverdenen
bruger man også kononbor til opgaven, men de dur ikke i træ.

Mvh Max

Fra : Kåre

Dato : 03-08-06 13:19

>De hænger heller ikke på træerne, ikke når de skal være lange, og
>samtidig 5mm

Jeg har selv stået i samme situation.
Jeg endte med at bruge et murbor. De kan fås lange, og sådan et havde jeg
liggende.
Det blev ikke kønt, det tog lang tid, og det var hårdt, men hul kom der
da...

Kåre

Fra : Basil

Dato : 03-08-06 13:31

hogfeldt@gmail.com:
> [...]
>
> Mvh
> Magnus
>
> smid også gerne svaret som mail, hvis I gider

Tjek med Gimbel i Glostrup.
Jeg tror de sælger til private, og har nogen specielt lange bor, men du
er oppe i +60*D og der tror jeg at du spænder buen for meget.
Kai

Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 03-08-06 15:39

Mange tak for alle svarene,

Det var jo nok som jeg frygtede... Men, planen er altså i første
omgang at købe et sneglebor på 5mm, prøve at finde en forlænger til
det eller få en smed til at trylle...

Hvis détte er umuligt, så skal der findes et murbor, og gang i
vinkelsliberen

Hilsen
Magnus

Fra : Brian Mortensen

Dato : 03-08-06 18:57

Ellers er der jo carl-ras i Herlev eller Carl-F i Vallensbæk

Der kan man godt købe som privat kunde

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 03-08-06 20:28

Det med at forlænge et 5mm bor til 300mm er der ikke noget trylleri i.Det
vil de fleste smede eller maskinarbejdere kunne klare.
Det bliver værre at få styret boret i den rigtige retning og undgå at det
"knækker" og den tålmodighed der skal til.
Boret skal jo "tømmes for spåner" meget jævnligt?
Det lyder for mig også lidt specielt med et 5mm hul i den længde.
God arbejdslyst
Gert

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-08-06 21:58

Hvis det ikke er en slags præcisionsboring, kan man med lidt øvelse bruge en
ganske alm. galv. jerntråd, der bliver helt lige, første gang den køres
igennem et stykke træ. Ellers er der metalbor i den længde.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 04-08-06 10:57

Succes, kedelig dag på arbejdet og lidt for meget kaffe ledte mig lige
i armene på dét jeg skulle bruge - Og så er det endda billigt?

http://toolworld.dk/store.php?ctrl=100803&pno=74901

Håber at nogen kan få glæde af det
Igen, tak for alle svarene

Fra : Thomas Hansen

Dato : 04-08-06 14:21

On Fri, 04 Aug 2006 11:56:36 +0200, <hogfeldt@gmail.com> wrote:

> Succes, kedelig dag på arbejdet og lidt for meget kaffe ledte mig lige
> i armene på dét jeg skulle bruge - Og så er det endda billigt?
>
> http://toolworld.dk/store.php?ctrl=100803&pno=74901

Hej
Jeg har også sådan et sæt og skæret på det er så dårligt at det er
ubrugeligt til at bore huller med. Men jeg har fået det nogenlund brugbart
efter at jeg har slibet boret på en bænksliber.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Max

Dato : 04-08-06 15:49

Hej Thomas

> ubrugeligt til at bore huller med. Men jeg har fået det nogenlund
> brugbart efter at jeg har slibet boret på en bænksliber.

Det er nu ikke så ualmindeligt at nye bor først skal forbi
bænksliberen før de dur til noget.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 04-08-06 15:52

Hej

> http://toolworld.dk/store.php?ctrl=100803&pno=74901
>
> Håber at nogen kan få glæde af det
> Igen, tak for alle svarene

Fint og glædeligt for dig, man skulle nok tage og bestille
sådan en sæt, der er meget rare at have liggende og til
prisen har man jo fint råd til det.

Mvh Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 04-08-06 12:38

On 3 Aug 2006 04:31:47 -0700, hogfeldt@gmail.com wrote:

Du skriver du mangler et 5mm langt træbor

Kan du ikke bare bruge et der er længere og så kun bore de 5 mm ind

Henrik

Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 04-08-06 12:42

Nu ikke næsvis! du skal forstå hvad jeg mener, ikke hvad jeg
skriver...

Fra : hogfeldt@gmail.com

Dato : 04-08-06 15:40

Hej Thomas,

Tak for tippet - Jeg tror jeg finder mig i rigtigt meget fra de bors
side, nu hvor de har været så svære at finde... Havde heller ikke
regnet med at de var top kvalitet til den pris, men selv store skader
kan reddes med en bænksliber ;)

- Magnus