Skærme
Fijala 3554
Forkert start af LCD skærm
Fra : HvB

Dato : 03-08-06 08:06

Hej NG

Er der mon nogen der har et forslag?

Jeg har en LCD-skærm med tv-kort.

Den virker fint og spiller flot sammen med PC, men:

Den er sat på en USB skinne og hvis jeg slukker PC-en for længere tid og
genstarter får den hikke. Den blinker meget kort med start og går så i sort.
Hvis jeg så tager strømforsyningen fra skærmen eller genstarter PC-en virker
skærm fint igen. Den gør det ikke ved genstart eller ved en kort nedlukning,
men hvis den er slukket et par tiker eller natten over opstår problemet.

Jeg har forsøgt at tage den fra USB- skinnen, men resultatet er det samme.
Skærmen blinker med opstartsbillede, men meget kort og går så i sort.

Jeg har ledt i alle indstillinger her og der, og det hele er fint nok.

Problemet opstod af sig selv, uden jeg har rodet ved ledninger eller
opsætning.

Men jeg er måske lidt på sporet, for "hun"-stikket som sidder i skærmen
sidder løst - uvist af hvilken grund. Det er somom der mangler en muffe som
den skal sidde fast i. Når jeg så tager netledningen ud og sætter den i
igen, virker skærmen fint, men det "knitre" lidt i hunstikket.

Der er intet der er faldet ud, der er ikke skubbet til ledningerne før
problemet opstod og jeg kan ikke se, hvordan hun-delen skal sættes fast.

Jeg prøvede så at skrue de fire skruer ud som holder bagklædningen, men kan
ikke få skildt den ad uden vold.

Den er knapt 3 år gammel og producenten er gået konkurs, så jeg kan ikke få
den rep. der.

Men jeg tror det er en løs forbindelse og det er jo tåbeligt at kassere
skærmen der eller virker flot, hvis det er en løs forbindelse der er
årsagen.

Kan nogen hjælpe med et fif eller en reparatør som kan kigge på den - helst
i Nordsjælland eller København?

mvh

HvB

It has removed 8056 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!