lusegift
Fra : bic

Dato : 02-08-06 19:54

Hvordan er det nu man laver lusegift? Så vidt jeg husker er det noget
med sprit og opvaskemiddel, men er ikke helt sikker. Så "opskriften"
efterlyses.

Fra : Ole Jensen

Dato : 02-08-06 22:02

bic <birgittechristiansendk@yahoo.dk> wrote:

> Hvordan er det nu man laver lusegift? Så vidt jeg husker er det noget
> med sprit og opvaskemiddel, men er ikke helt sikker. Så "opskriften"
> efterlyses.

1 liter kogt vand
1-2 spsk brun sæbe
1-2 spsk sprit

Blandes

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-08-06 06:51

On Wed, 2 Aug 2006 23:01:36 +0200, newsplus@website.dk (Ole Jensen)
wrote:

>1 liter kogt vand

Hvorfor kogt vand?
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-08-06 07:19

> Hvorfor kogt vand?
> --
Jeg vil tro det er for at undgå kalkpletter.

Per

Fra : Max

Dato : 03-08-06 07:44

Hej Per

> Jeg vil tro det er for at undgå kalkpletter.

Så skal man bruge demineraliseret vand eller
regnvand, kalk forsvinder ikke ved kogning.

Mvh Max

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-08-06 18:12

On Thu, 3 Aug 2006 08:44:17 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Så skal man bruge demineraliseret vand eller
>regnvand, kalk forsvinder ikke ved kogning.

Det var også lige det jeg ville hen til

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-06 23:33

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev >
> Så skal man bruge demineraliseret vand eller
> regnvand, kalk forsvinder ikke ved kogning.

Noget gør der, og det tilrådes nyrepatienter drikker det (afkølet).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-06 15:28

Max wrote:

> Så skal man bruge demineraliseret vand eller
> regnvand, kalk forsvinder ikke ved kogning.

Hvorfra kommer så det kalk, der sætter sig indvendig i kedlen?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 04-08-06 22:46

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

> Hvorfor kogt vand?

Det ved jeg ikke.
Det stod bare i den opskrift jeg havde liggende.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert