hylder
Fra : marlene

Dato : 02-08-06 18:39

hej
jeg skal lave hylder forenden af min entre
tænkte det var en nem og billig løsning.
lige at banke lister på væggen og lægge plader på, det kunne jeg da godt
finde ud af.

tror jeg er blevet klogere.
det drejer sig om 125cm i længde og min.60cm i dybde og regner med 25 mm i
tykkelsen. = 5 hylder ialt.
tykkelsen er valgt fordi de ikke må bue nedad ved belastning,

men trælastens hobbyplader de løber op i 1800 + moms og div, lister.
vips og muldvarpenskindet blev i det rette element.

har i gode råd, til valg af materiale og/eller hvor jeg bør købe ind?

mvh. malene

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-06 19:34

marlene skrev:

> men trælastens hobbyplader de løber op i 1800 + moms

Det er vel ikke spånplader?

(Fåes i 22 mm.)

Mener ikke de er så dyre.
Hans

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-08-06 19:47

"marlene" <rin@nyk.dk> wrote in

> [...]
> vips og muldvarpenskindet blev i det rette element.
>
> har i gode råd, til valg af materiale og/eller hvor jeg bør købe ind?

gulvplader - 22mm krydsfiner i 122*244. - ca 600/stk - spån til 200/stk.

Ellers er der www.mifapladen.dk - der kan du bestille i mål,
men jeg kan se at det nok vil koste det samme der. Hvis du
vil have limtræ kommer det til at koste!

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-08-06 22:38

Hej!

marlene wrote:
> har i gode råd, til valg af materiale og/eller hvor jeg bør købe ind?

Hvad med at købe resttræ i div. byggemarkeder? Jeg har da for eksempel købt
Nyatoh til et lille bord og pladen kostede mig 50,- og var ca. 100x60xm :) Super
flot plade til ingen penge...

Ergo ville jeg, hvis jeg var dig, støvsuge div. Silvan/Bauhaus/jem og Fix og se
hvad du kan finde!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 03-08-06 07:25

Hej marlene

> men trælastens hobbyplader de løber op i 1800 + moms og div, lister.
> vips og muldvarpenskindet blev i det rette element.
>
> har i gode råd, til valg af materiale og/eller hvor jeg bør købe ind?

Limtræshyldeplader i gran på 18X30X1500 koster 60 kr/stk incl
moms, lim to stk sammen og sæt et par høvlede høje lister på
højkant på undersiden, det stiver dem meget af.

Mvh Max