Skal du dykke på Malta? - Jeg anbefaler...~
Fra : Jacob Mondrup

Dato : 02-08-06 12:29

Hejsa...

Jeg har tidligere spurgt til erfaringer på Malta..... nu har jeg selv nogle
at give videre.

Er netop kommer hjem fra 2 uger dernede, og kan varmt anbefale en tur derned
fx m,ed rutefly. Tag ikke den klassiske Dansk FolkeFerie rejse. Vi brugte
centeret http://www.maltaqua.com/ Jeg har efterhånden dykket med mange
centre, men her var service og kvalitet i ekstra højsæde. Alt med lejlighed,
transport, dyk, udstyr og ekstra certificering var arrangeret 110%. Alle
ture vi gerne ville på, blev arrangeret med et smil og uden bøvl. Alle ture
er stort set kun dig, din makker og en instruktør. Der er bunker af vrag,
fly, en U-båd og masser af grotter og huler at dykke på. Sigten er god, og
er man ikke for kuldskær, er en shorty nok.

Eneste minus er, at de spændende ting ligger DYBT. Er du ikke meget for at
gå under 30 meter, får du ikke set de bedste ting. Hvad et PADI ***** center
så laver ture for på fx. 60 meter, kan man undre sig over. Men det gør de.
Men kan du leve med 35-45 meter, kan du se det meste på nær U-båden som
ligger på 60. (!!)

Og så taler en enkelt af personalet dansk.

Dyrelivet er bestemt ikke som fx. Det Røde Hav, men ellers fuldt på højre.
Man slipper dog bare for de spændende udfordringer der er med egypterne og
deres land.

Jacob Mondrup
RD

Fra : Kenneth Villadsen

Dato : 17-09-06 17:01

Har selv samme erfaring med dem

"Jacob Mondrup" <jm@jacobmondrup.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Man slipper dog bare for de spændende udfordringer der er med egypterne og

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : AK

Dato : 17-09-06 18:58

Hej,

ikke for at fluekneppe, men der er masser at se for dem der gider at
dykke dybere end 45m.

u-baden, jeg går ud fra at det er HMS Stubborn vi snakker om ligger
på 56m, og der er rigtig mange fede vrag der ligger i området mellem
50-100m, problemet med trimix dykning på Malta, er bare at vinden har
meget at sige, blæser det fra den forkerte retning udelukker det stort
set alle de dybe vrag.
og så selvfølgelig det at det er vildt dyrt at fylde helium på
Malta.

blæser det for meget, kan man dog tage en tur til Gozo og dykke lidt
grotter, hvis man har mulighed for det, kan det helt klart anbefalses
at dykke med dobbeltsæt.