Rapport fra Fu Shan Hai
Fra : Jan Birk

Dato : 02-08-06 09:32

Siden i lørdags (29/7) er der blevet gennemført 44 trimix dyk på Fu Shan
Hai.

Sigten er god, mellem 15 og 20 meter. På bunden er temperaturen 6
grader, mellem 40 og 30 er den 4 grader og over 10 meter stiger
temperaturen til mellem 20 og 22 grader.

Alle dykningerne er gennemført som planlagt.

Vi har haft et par små uheld. Bl.a. sprang trossen som kutteren var
fortøjret i pga. en høj - meget høj - sø. En enkelt dykker har sprunget
en trommehinde. I dag - onsdag - er vi blæst inde

Det er en 'stor' oplevelse at svømme rundt på det enorme skib. Vi har
fortøjret på toppen af apeteringen hvor der er 30 meter. Herfra svømmer
vi ned at trapperne til dækket på 55 meter. Bunden er på 69 meter. Når
vi ligger midtskibs, kan man tydeligt se begge rælinger på det 33 meter
brede skib. Fu Shan Hai er 225 meter lang.

Det kniber både med telefon- og internet forbindelse. Så der kommer
sikkert ikke billeder før om et par dage.

TV2/Bornholm har bragte indslag både mandag og tirsdag.

/Jan

Fra : Morten Mandrupsen

Dato : 02-08-06 11:09

Spændende med dykningen på Fu Shan Hai. Håber I må få noget super dykning på
vraget.
Jeg synes lige jeg ville sende et link, hvor det er muligt at se de
forskellige udsendelser fra tv2/bornholm http://www.tv2bornholm.dk/nettv/

Mvh
Morten Mandrupsen