isolering af loft
Fra : MVN

Dato : 02-08-06 09:03

jeg skal pille det gamle gipsplade loft ned og sætte profilbrædder op i
stedet,når jeg alligevel får alt isoleringen i hovedet tænkte jeg at lægge
nyt op,evt bare tilføje lidt,hvor meget er det kravet er i dag for nybyg ?
300mm ?

nå,men til det svar jeg søger,skal jeg lægge dampspærre op ? og hvordan/hvor
skal det ligge ?

der er tale om isolering både på "lige" loft og "skråt" loft/skråvægge

Martin

Fra : tb

Dato : 02-08-06 09:36

> [...]
> hvordan/hvor skal det ligge ?
>
> der er tale om isolering både på "lige" loft og "skråt" loft/skråvægge

300mm på skrå er meget! Kravene hertil er mindre end på lige loft.
rockwool har rigtig god information om dette på deres hjemmeside incl
hvordan du ligger dampspæreren...

Mvh TB

Fra : TT

Dato : 02-08-06 10:41

"MVN" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan/hvor skal det ligge ?
>
> der er tale om isolering både på "lige" loft og "skråt" loft/skråvægge

Du skal lægge damspære op, medmindre det er mod opvarmede rum du laver
loftet, de kan bruge forskellige produkter PE folie 0,15 eller tykkere mener
jeg, eller alukraft - det er en smagssag efter min mening, du skal lægge det
op uden gennemførringer, og enten tapet sammen eller klemt med overlæg på
minimum 20 cm. (ret mig hvis jeg tager fejl)

Du må gerne lægge dampspærren inde i isoleringen max 1/3 inde, det kan være
en fordel mht. gennemføringer af ledninger mvd.

Læs evt. på Icopal´s hjemmeseide

-TT

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 03-08-06 10:07

Skru dem dog direkte op i gipsloftet....
Hvad skal alt det arbejde til for?

/Mads