Sjællansbroen/Slusen
Fra : nringgaard@hotmail.c~

Dato : 02-08-06 08:43

Vi var nogle stykker, som var ude at kigge på Slusen/Sjællansbroen,
fordi vi i dette forum havde læst, at det kunne bruges som dykkersted.

Hvor er det lige præcis man går i/op af vandet, og hvor er det så
man dykker hen?

Er det mellem Sjællandsbroen og motorvejen, eller er det i "bassinet"
mellem Sjællandsbroen og langs slusen?

Og hvor spændende er det egentlig at dykke derude?

Niels

Fra : Jan Birk

Dato : 02-08-06 09:35

> Og hvor spændende er det egentlig at dykke derude?

Tjek tråden fra den 30/4. Den giver vist nok svar på dine spørgsmål.

/Jan

Fra : nringgaard@hotmail.c~

Dato : 02-08-06 13:04

Jo tak, det giver da en ganske god idé, men hvordan kommer man over
til yderbassinet?

Er det muligt at parkere derovre, eller parkerer man bare ved slusen,
gearer op, og vader over vejen?

Jeg går ikke ud fra, at der er alverden at dykke rundt efter i
bassinet inde langs slusen, eller?

Niels

Fra : AAroevej

Dato : 02-08-06 16:23

Hej Niels,

Har haft 2 rimelige gode dyk ved Slusen på omkring 70 min. pr. stk. og
med en maksimal dybde på 4,9 m.

Bunden er kuperet og begroet, fint og rent med meget liv.

Dog er det tydeligt at se at det er sommer nu med en del alger i vandet.

Dykningen sker fra broen og "vraget" er et besøg værd, ses nederst i
billedet.

http://vedsigbordene.blogspot.com/

HUSK DYKKERFLAGET DA DER ER EN DEL SEJLADS I OMRÅDET.

mvh Lars