ASP - læs linjer?
Fra : HAM

Dato : 02-08-06 08:20

Er i gang med et lille simpelt asp projekt, men har på en eller
anden måde formået at køre fast :P

Har en .txt fil med nogle array delt med ;.
Jeg vil så gerne have .asp scriptet til at hente de første 5
linjer, og sætte dem ind i en tabel, men det kan jeg sku ikke få
den til.

Jeg kan enten få den til at hente en linje eller alle linjer.
Kan også få den til at springe linje 1 til 5, men ikke 6 til 10.

Nogen forslag til hvordan man kan gøre det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Henriksen

Dato : 02-08-06 21:58

HAM <lkgh@hotmail.com> wrote in news:44d05206$0$15783$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
> Kan også få den til at springe linje 1 til 5, men ikke 6 til 10.
>
> Nogen forslag til hvordan man kan gøre det?

Ja. Du laver bare en løkke hvor du kalder ReadLine 5 gange. Da den
starter i linie 1, så er det lige til.

Alternativt kan du hente hele filen ind én gang og bruge split
(indhold,";") for at lave et nyt array. Så er dine linier i index 0-4

--
Niels Henriksen
Netopcom