Hvor længe bliver gråspurvens unger i rede~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 01-08-06 23:38

Hej!

Jeg skal have nyt tag på mit udhus, men da jeg er ved at pille
rockwool'en af indefra hører jeg nogle fugleunger der råber og
skriger. Det er en gråspurv der har bygget sig en rede inde mellem
tagpladerne og isoleringen. Meget hyggeligt, men nu skal taget jo
altså snart af...
Hvor længe sidder de normalt dér inde og råber?
jeg kan ikke rigtig nænne bare at flå taget af, men på den anden side
kan jeg jo heller ikke vente til efterårsferien...

--
Hilsen Jakob

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-08-06 23:43

Jakob Griffel (slet V59SH) wrote:
> [...]
> rockwool'en af indefra hører jeg nogle fugleunger der råber og
> skriger. Det er en gråspurv der har bygget sig en rede inde mellem

5-6 uger, ca.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-06 23:45

"Jakob Griffel (slet V59SH)" <jakob@V59SHgriffel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan ikke rigtig nænne bare at flå taget af, men på den anden side
> kan jeg jo heller ikke vente til efterårsferien...

Solsort er under to uger, så det er nok noget af det samme.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 02-08-06 07:17

Hej Jakob

> Hvor længe sidder de normalt dér inde og råber?
> jeg kan ikke rigtig nænne bare at flå taget af, men på den anden side
> kan jeg jo heller ikke vente til efterårsferien...

Som vejret er kan du lige så godt gøre det med det samme,
forældrene starter sikkert på et nyt kuld og så fortsætter
balladen jo.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-08-06 07:57

> Hvor længe sidder de normalt dér inde og råber?

Kan du tydeligt høre dem (altså ikke små bitte pip), så under en uge. Vi har
gang i 4. kuld under taget, og fra vi hører dem tydeligt og til de er væk
går der under en uge.

Mvh Maria

Fra : Jakob Griffel

Dato : 02-08-06 12:30

> Kan du tydeligt høre dem (altså ikke små bitte pip), så under en uge. Vi
> har gang i 4. kuld under taget, og fra vi hører dem tydeligt og til de er
> væk går der under en uge.

Ja, jeg kan tydeligt høre dem, så jeg holder lige øje med stedet...

--
Hilsen Jakob