Fjernelse af fugeskum
Fra : Martin

Dato : 01-08-06 13:31

Jeg er flyttet ind i en lejlighed i dårlig tilstand, er pt. igang med at
renovere det hele. Der blev sat nye vinduer i for nogle år siden, og nogle
steder indvendigt på vindueskarmene sidder der gammelt isolerings fugeskum
som jeg skal fjerne helst uden at lave mærker på de hvide trækarme. Jeg har
gjort et par halvhjertet forsøg, men skummet er hærdet og synes næsten
umuligt at fjerne. Jeg mangler et par gode råd og ideer til en
fremgangsmåde, om feks. nogle bestemte kemikalier kan gøre jobbet etc. ?

Hilsen Martin

Fra : Anders

Dato : 01-08-06 13:46

"Martin" <invalid@invalid.pas> wrote in message
> [...]
> umuligt at fjerne. Jeg mangler et par gode råd og ideer til en
> fremgangsmåde, om feks. nogle bestemte kemikalier kan gøre jobbet etc. ?

Hej Martin,

Jeg har gjort det med et helt nyt knivblad til en stanley kniv.

Simpelthen skåret det af lag for lag.

Mvh
Anders

Fra : Q

Dato : 01-08-06 18:34

"Martin" <invalid@invalid.pas> skrev i en meddelelse
> [...]
> umuligt at fjerne. Jeg mangler et par gode råd og ideer til en
> fremgangsmåde, om feks. nogle bestemte kemikalier kan gøre jobbet etc. ?

Xylen plejer at kunne opløse polyureaethan, men det tager formentlig også
eventuelle lakbehandlinger (!)

/peter

Fra : Ib

Dato : 01-08-06 19:55

> [...]
> umuligt at fjerne. Jeg mangler et par gode råd og ideer til en
> fremgangsmåde, om feks. nogle bestemte kemikalier kan gøre jobbet etc. ?

Danalim laver noget i en dåse der påståes at kunne fjerne hærdet PU-skum.
Jeg kan desværre ikke huske flere detaljer.
Ib

Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-08-06 07:14

On Tue, 1 Aug 2006 20:54:59 +0200, "Ib" <ib@balle-bredsten.dk> wrote:

>Danalim laver noget i en dåse der påståes at kunne fjerne hærdet PU-skum.
>Jeg kan desværre ikke huske flere detaljer.

Har lige købt noget PU skum til en opgave...

Lige ved siden af PU skummet stod der en lille flaske som skulle
indeholde noget der kan tage det..

Det var i jemogfix jeg så det.

Henrik