Abrikos rodægte
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-07-06 17:54

Jeg har Fersken og Abrikos, og de er sikkert podet på Mirabelle,
men jeg tog en stikling, og den har slået rod, så hvordan vil den
opføre sig, får jeg evt. de samme frugter.
mvh Ebbe

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-07-06 11:22

On Mon, 31 Jul 2006 18:53:38 +0200, Ebbe Hansen
<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

>Jeg har Fersken og Abrikos, og de er sikkert podet på Mirabelle,
>men jeg tog en stikling, og den har slået rod, så hvordan vil den
>opføre sig, får jeg evt. de samme frugter.

En stikling vil give samme frugter som planten du tager stiklingen fra.
Men formentlig vil planten blive en del svagere i væksten, end den
podede abrikos.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-08-06 18:23

On Mon, 31 Jul 2006 12:22:29 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>En stikling vil give samme frugter som planten du tager stiklingen fra.
>Men formentlig vil planten blive en del svagere i væksten, end den
>podede abrikos.

Mange tak for svar, det ville egntlig ikke gøre noget, at den
blev lidt svagere voksende. Den gror som ukrudt. For 2 år siden
fik jeg 400 abrikoser, men så til gengæld kun 40 året efter.
(udtynding forsømt)
mvh Ebbe