Bøf tomater der bliver rådne i bunden ???
Fra : hvb

Dato : 31-07-06 20:21

Hej er der en der ved hvad der er galt har den del forskellig tomater
Problemet er at mine Bøftomater bliver sorte i bunden modsat stilken når de
ca. er 3 cm og op efter.

Hvad er der galt

mv. Henrik

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : BA

Dato : 31-07-06 20:44

Griffelråd - søg

Fra : V Hansen

Dato : 01-08-06 13:44

> [...]
> Hej er der en der ved hvad der er galt har den del forskellig tomater
> Problemet er at mine Bøftomater bliver sorte i bunden modsat stilken når

overvanding i forbindelse med for lidt luft, er mit gæt.
Fjern blade så tomaterne sidder frit og luften kan cirkulere, og luft
grundfigt ud dag og nat.

mvh
Vibeke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-06 16:29

> [...]
> Hej er der en der ved hvad der er galt har den del forskellig tomater
> Problemet er at mine Bøftomater bliver sorte i bunden modsat stilken når

Hvis det starter i midten af bunden, er det griffelråd. I det hele taget er
bøftomater vanskelige, og giver derfor skuffende udbytte. Det gør ikke så
meget for smagen er også skuffende....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : V Hansen

Dato : 01-08-06 17:12

> Hvis det starter i midten af bunden, er det griffelråd.

Hvis toppen af tomaten ikke er rådden, er det ikke griffelråd,
griflen sidder ovenpå.

mvh
Vibeke

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-06 17:30

"V Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis toppen af tomaten ikke er rådden, er det ikke griffelråd,
> griflen sidder ovenpå.

Ikke når den hænger nedad, og det gør den (også) på tomater
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen