Skrivning til en text fil.
Fra : Smirge

Dato : 31-07-06 16:44

Jeg har en database som egentlig er et XLS dokument importeret i databasen.

I ASP koden parser jeg denne tabel, og vil efterfølgende have skrevet
resultatet ned i en semikolon separeret fil, og det har da også virket, men
nu får jeg denne fejl :

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0005)
Procedurekaldet eller argumentet er ugyldigt
/smg/smg.asp, line 19

Koden kommer her :

<%
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.connection")
Conn.Open "DBQ=" & server.mappath("db/smg.mdb;uid=;pwd=;") &
";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objTextFile = objFSO.CreateTextFile(Server.MapPath("smg.csv"))
Varenavn = ""
sql = "Select * from smg order by id asc;"
set rs = Conn.Execute(sql)

do while not rs.eof

if rs("lagerstatus") ="0" then
Varenavn = "*" & rs("Varenavn") & " " & rs("Felt8")
else
varenavn = "Antal : " & rs("lagerstatus") & "," & " " & rs("Varenavn") & " "
& rs("Felt8")
end if
if rs("pris") <> "" then

--> objTextFile.WriteLine rs("Leverandørvarenummer")& ";" & rs("Leverandør")
& " " & rs("Produktgruppe") & " " & rs("Produkttype") & " " & rs("Felt4") &
";" & varenavn & ";" & rs("Pris") & ";" & "2200" & ";" &
round(rs("pris")*1.30,0) & ";" & "1000" & ";" & "96324411" & ";" & "stk." &
";" & rs("lagerstatus")

else
rs.movenext
end if

rs.movenext
loop
conn.close
objTextFile.Close

set rs = nothing
set sql = nothing
%>

Linie 19 er markeret med pil...

Det sjove er at hvis jeg udskifter objTextFile.WriteLine med response.write
så virker det fint - og endnu mere sjovt - så skriver koden den første linie
korrekt i csv filen - men aå fejler den altså - og jeg kan BARE ikke se
fejlen nogen steder.

Så hjælp ??

Smirge

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Allan Wetlesen

Dato : 01-08-06 10:26

Så vidt jeg ved må koden ikke indeholder danske tegn som æ ø og å, heller ikke
selvom det indgår i de tabelnavne du vil benytte,måske er det grunden til dine
fejl. Selv plejer jeg at bruge alternative stavninger til mine tabeller, jeg har i
øvrigt også fået fejl når jeg har forsøgt at navngive med mellemrum f.eks. tabel 1,
mens tabel_1 virker fint.

Held og lykke med den fortsatte fellfinding.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Smirge

Dato : 01-08-06 17:56

On 01 Aug 2006 09:26:04 GMT, Allan Wetlesen
<allanwetlesen761@hotmail.com> wrote:

> [...]
>mens tabel_1 virker fint.
>
>Held og lykke med den fortsatte fellfinding.

Det mærkelige er jo at det virker med en response.write - og det er
også mærkeligt at den skriver første linie korrekt... ??

jeg er helt blank!

Smirge