Slår slangen et knæk
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-06 09:21

......Gardena Premium - problemet er væk!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-07-06 11:09

On Mon, 31 Jul 2006 10:21:12 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>.....Gardena Premium - problemet er væk!

Jeg bruger Gardena Cord Classic, den knækker heller ikke. Det kan ske,
men er meget sjældent.

Livet er simpelthen for kort til billige vandslanger og billige
fittings.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:32

> Livet er simpelthen for kort til billige vandslanger og billige
> fittings.

Livet er for kort til at vande, og i øvrigt er der vandingsforbud.
Ok, roserne fik et par kandefulde pr stk fra regnvandstønden, men ellers må
det klare sig selv.

Mvh Maria

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 31-07-06 11:13

Mads Lie Jensen wrote:

> Livet er simpelthen for kort til billige vandslanger og billige
> fittings.

Man skal bare kvejle slangen op så går det - men ja det er lidt
træls

- Peter

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 31-07-06 20:19

peter.aghl@gmail.com (peter.aghl@gmail.com) skrev :

> Man skal bare kvejle slangen op så går det - men ja det er lidt
> træls
>
> - Peter

Hvad i alverden betyder "kvejle" ?

Henriette Døssing

Fra : Ole Jensen

Dato : 31-07-06 20:39

Fischer & Døssing <tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

> Hvad i alverden betyder "kvejle" ?
>
> Henriette Døssing

Kvejle op;(maritim) Rulle tovværk pænt op (altid med solen, ellers
kinker det).

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-07-06 21:09

"Ole Jensen" <newsplus@website.dk> skrev>

> Kvejle op;(maritim) Rulle tovværk pænt op (altid med solen, ellers
> kinker det).

Hvis man så trækker det af igen, vil hver omgang kunne give et knæk på en
tynd slange. Det gør det imidlertid ikke før du er kommet helt ned i den
anden ende, og så kommer der ikke mere vand. Tilbage og rede ud, dog først
efter flere forgæves forsøg på at vride den modsatte vej.....

Det 'sjov' er slut her, og det for eftertiden.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Armand

Dato : 05-08-06 16:03

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> anden ende, og så kommer der ikke mere vand. Tilbage og rede ud, dog først
> efter flere forgæves forsøg på at vride den modsatte vej.....

Derfor er det en god ide at kvajle op i 8-taller, hvilket ikke medfører
en snoning der giver knæk når slangen forsøges rettet ud!

--
Armand.
(smed, der kender problemet fra skærebrænder-sættets dobbelt-slanger)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-08-06 16:22

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
> Derfor er det en god ide at kvajle op i 8-taller, hvilket ikke medfører
> en snoning der giver knæk når slangen forsøges rettet ud!

Fint trick, men det fjerner ikke problemet med at man går og drejer sig
rundt når man vander, og på det netop mest irriterende tidspunkt, hænger der
en løkke fast på et hjørne, og/eller vandstrømmen stopper. Altså: den sure
tur tilbage og frigøre.....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 01-08-06 18:18

On Mon, 31 Jul 2006 21:38:34 +0200, newsplus@website.dk (Ole
Jensen) wrote:

>Kvejle op;(maritim) Rulle tovværk pænt op (altid med solen, ellers
>kinker det).

Undtaget kabelslået tovværk, som kvejles op mod uret (og solen på
den nordlige halvkugle)
mvh Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-08-06 07:17

Maria Frederiksen wrote:

> Livet er for kort til at vande, og i øvrigt er der vandingsforbud.

Ikke alle steder. Der er masser af vand i Jylland

> Ok, roserne fik et par kandefulde pr stk fra regnvandstønden, men ellers må
> det klare sig selv.

Vores kummer får, det samme med tomater og agurker.
Desuden skal der mange liter til hestene i den varme.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk