God dykkerdestination - vestover... :)
Fra : Nicolai

Dato : 30-07-06 23:46

Nu har vi prøvet egypten, similan & great barrier reef.

Nu må det være tid til at rejse mod vest - nord- / sydamerika?

Nogen der vil dele de gode anbefaliner?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-06 09:04

> Nogen der vil dele de gode anbefaliner?

Anbefalinger ;) - det gik lidt for stærkt ;)

Fra : el_serpiente

Dato : 31-07-06 09:30

Nicolai skrev:

> Nu har vi prøvet egypten, similan & great barrier reef.
>
> Nu må det være tid til at rejse mod vest - nord- / sydamerika?
>
> Nogen der vil dele de gode anbefaliner?

Galapagos.

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-06 10:11

>Galapagos.

Enig - drengedrøm. Men det er trods alt nok lige i overkanten budgetmæssigt?

Fra : Allan Hansen

Dato : 31-07-06 11:58

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse > Nogen der vil dele de
gode anbefaliner?

Nogle gange kan man ikke se skoven for bar træer !
Østersøen. Jeg har brugt en uge der på en båd med fantastisk vragdykning i
verdensklasse. Bl.a u-bådsmasakre vragene og Wilhelm Gustloff. Det kan stort
set ikke blive bedre.

Allan Hansen

Fra : __vaDer

Dato : 31-07-06 12:16

Hej,

"Allan Hansen" <alhansenfjern@fjernrh.dk> wrote in message

> [...]
> Østersøen. Jeg har brugt en uge der på en båd med fantastisk vragdykning i
> verdensklasse. Bl.a u-bådsmasakre vragene og Wilhelm Gustloff. Det kan

Ja Østersøen er fantastisk :)
Har du nogen flere detaljer angående den tur?

Fra : Allan Hansen

Dato : 31-07-06 15:26

"__vaDer" <vaderFJERNES@city.dk> skrev i en meddelelse
> Ja Østersøen er fantastisk :)
> Har du nogen flere detaljer angående den tur?

Der er turberetning på:
http://www.havbasserne.dk/ Østersøturen uge 27

Allan Hansen

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-06 18:21

> [...]
> Østersøen. Jeg har brugt en uge der på en båd med fantastisk vragdykning i
> verdensklasse. Bl.a u-bådsmasakre vragene og Wilhelm Gustloff. Det kan

Pakkeløsning? Link?

Fra : Allan Hansen

Dato : 31-07-06 19:27

> Pakkeløsning? Link?

Hvis man ikke selv kan organisere en tur ( klub ), så er der en række både
der periodevis har ture i området:
Eksempelvis:
www.havgus.dk
http://www.m24.nu/ også dagsture
http://www.moskus.se/

Derudover ligger der både i Sandhamn der har dagsture ud på ubådsmasakren.
Så kan man bo i land
eks:
http://www.octopusdykcenter.se/

Jeg tror ikke der er nogen der har arrangerede ture med guide/divemaster så
man skal kunne klare sig selv.

Allan Hansen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 31-07-06 20:35

"Allan Hansen" <enghansFjern@Fjernpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eks:
> http://www.octopusdykcenter.se/
>
> Jeg tror ikke der er nogen der har arrangerede ture med guide/divemaster

Jeg kan også lige kaste Stromboli på banen. Endnu en god mulighed for
verdensklasse vragoplevelser.
www.ovdk.se

Åland har de bedste vrag jeg har set indtil videre og Oxygéne Åland ejes af
Ville. Flink mand der giver alle muligheder for at blive rigtigt hooked
østersø's vrag.
www.divealand.com

Afsted, afsted... det kan kun gå for langsomt

mvh
Johnny

Fra : el_serpiente

Dato : 31-07-06 12:09

Nicolai skrev:

> Enig - drengedrøm. Men det er trods alt nok lige i overkanten budgetmæssigt?

Hvorfor spørgsmålstegnet?

Det kommer an på hvad budgettet så må være på og om du regner med
at du vil købe en pakke hjemmefra og hvor lang tid du har til
rådighed.

Skal det være billigt så køb en billet til Cancun, tag bussen til
Honduras og færgen til Utila. Her er dykningen fin og billig.

Jeg kan dog også anbefale Hollandske Antiller, jeg kender dog ikke
priser. Det er _mange_ år siden jeg var der så det kan være blevet
dårligere men fra de artikler jeg har læst tyder intet på det.

/Jacob

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-06 18:21

> Enig - drengedrøm. Men det er trods alt nok lige i overkanten
> budgetmæssigt?

>Hvorfor spørgsmålstegnet?

Fordi der så skal omlægges budget ;)

>Det kommer an på hvad budgettet så må være på og om du regner med
>at du vil købe en pakke hjemmefra og hvor lang tid du har til
>rådighed.

Hvor køber man en pakke hjemmefra - og vi snakker vel 25k+?

>Jeg kan dog også anbefale Hollandske Antiller, jeg kender dog ikke
>priser. Det er _mange_ år siden jeg var der så det kan være blevet
>dårligere men fra de artikler jeg har læst tyder intet på det.

Retur til curacao fåes for 6000 - er dykningen fed der?

Fra : Johnny Christensen

Dato : 31-07-06 19:01

> Retur til curacao fåes for 6000 - er dykningen fed der?

Det kommer helt an på hvad du forventer. Jeg har arbejdet der som divemaster
i et halvt års tid. De lave dyk vrimler med liv og glade dage, masser af
fisk, god makroliv og korallerne er i en rimelig flot tilstand.
Dramatisk væg dykning findes kun i begrænset omfang. Kun ganske få
dykkersteder har lodret dropoff og det er som regel noget hvor du kan skimte
bunden. Det giver ikke det _helt_ store sus i maven.
Typisk er der 45 graders fald på de dybe dykkersteder, hvilkent er ganske
beroligene... nærmest søvndyssende.

Så det kommer helt an på hvad du forventer dig af dykningen.

Øen er generelt barsk og tør at se på. Olieindustrien har store oplag der,
deres miljø syn har bredt sig blandt lokalbefolkningen. Så man bekymrer sig
ikke hvis der er nogle der dumper lidt affald.
Det er den lidt mere rå og uciviliseret holdning der hersker der, også ok at
stifte bekendskab med, man lærer hele tiden noget nyt ved at komme væk fra
sine vante omgivelser.

mvh
Johnny

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-06 08:46

> [...]
> beroligene... nærmest søvndyssende.
>
> Så det kommer helt an på hvad du forventer dig af dykningen.

Tak for god info - Curacao er dermed inde i varmen, da det lyder som god
dykning uden at man skal gå fra hus og hjem :)

Fra : Allan Norsk

Dato : 31-07-06 18:30

> Nu har vi prøvet egypten, similan & great barrier reef.
>
> Nu må det være tid til at rejse mod vest - nord- / sydamerika?
>
> Nogen der vil dele de gode anbefaliner?

Vancouver, eller måske Alaska.

http://www.vskdyk.dk/udvalg/redaktion/2006/canada/canada2005.htm

Mvh. Allan

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-06 08:48

> Vancouver, eller måske Alaska.
>
> http://www.vskdyk.dk/udvalg/redaktion/2006/canada/canada2005.htm

Tak for link - jeg skal lige checke med den bedre halvdel ;)

Fra : TT

Dato : 01-08-06 10:26

"Allan Norsk" <sletdette_allan_norsk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Vancouver, eller måske Alaska.
>
> http://www.vskdyk.dk/udvalg/redaktion/2006/canada/canada2005.htm
>
> Mvh. Allan

Hvor ser det fedt ud Er lige kommet på min - "must do" liste

-TT