Konvertering af datoformat med session.lci~
Fra : Benny Andreasen

Dato : 30-07-06 22:18

Hej.
Jeg er helt ny i dette game og er kommet til det med ASP, men kan
ikke få session.lcid=1030 til at virke.

Jeg bruger XP home, har b-one, Edit+ og Filezilla.

Hilsen Benny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-07-06 23:16

On 30 Jul 2006 21:17:37 GMT, Benny Andreasen <benny@dipling.dk> wrote:

>Hej.
>Jeg er helt ny i dette game og er kommet til det med ASP, men kan
>ikke få session.lcid=1030 til at virke.

*Hvordan* virker det ikke?
Jeg mener: Hvad vil du opnå, og hvad går der galt?

Det er lidt svært at svare uden nogle informationer om, hvad der går
galt.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Benny Andreasen

Dato : 31-07-06 10:18

> *Hvordan* virker det ikke?
> Jeg mener: Hvad vil du opnå, og hvad går der galt?

Hej Jørn
Jeg vil have tiden til at bruge 24 timer og datoformatet til at være med
dd.mm.åå.
Uanset hvor jeg sætter *Session.Lcid=1030* ind sker der ingen ting, dvs.
formatet er stadig i 12 timers format

mvh Benny

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-07-06 11:07

On 31 Jul 2006 09:18:04 GMT, Benny Andreasen <benny@dipling.dk> wrote:

>Jeg vil have tiden til at bruge 24 timer og datoformatet til at være med
>dd.mm.åå.

Så vidt jeg ved, er det stadig afhængigt af, hvordan serveren er sat
op. Hvis den er sat op til 12-timers-format på alle "sprog", så kommer
du ingen vegne
I øvrigt er det vist sjældent, at dato-format er sat op til dd.mm.åå -
det plejer at være dd-mm-åååå.

>Uanset hvor jeg sætter *Session.Lcid=1030* ind sker der ingen ting, dvs.
>formatet er stadig i 12 timers format

Session.LCID = 1030
indsættes normalt i toppen af scriptet.

Hvis du skal skifte midt inde i koden, kan man bruge:
SetLocale("da") eller SetLocale(1030)
SetLocale("en-us") eller SetLocale(1033)

Hos mig giver:
Session.LCID = 1030
tid = FormatDateTime(Date3, 2) & " " & FormatDateTime(Date3, 3)
Response.Write tid
- resultatet:
31-07-2006 14:52:30

Mens:
Session.LCID = 1033
tid = FormatDateTime(Date3, 2) & " " & FormatDateTime(Date3, 3)
Response.Write tid
- giver resultatet:
7/31/2006 2:52:30 PM

Du kan checke, om "locale" er sat rigtigt med:
currentlocale = Getlocale
Response.Write currentlocale

Hvis du vil have en formattering, der er uafhængig af
server-opsætning, må du selv lave en funktion - fx:

Function fktFormatDatoTid(myDate)
If IsDate(myDate) Then
   fktFormatDatoTid = Day(myDate) & "." & _
Month(myDate) & "." & Year(myDate) & " " & _
Right("00" & Hour(myDate), 2) & ":" & _
Right("00" & Minute(myDate), 2) & ":" & _
Right("00" & Second(myDate), 2)
Else
   fktFormatDatoTid = "-"
End If
End Function

Så vil fktFormatDatoTid(Now()) give
31.7.2006 12:04:16

De der Right-funktioner i tidsangivelsen er for at sikre, at der er
foranstillet 0.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Benny Andreasen

Dato : 01-08-06 19:44

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Tak for hjælpen