Browser
stl_s 3840
arlet 2470
En klassiker: Hvor gemmer gemmes mine adga~
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:44

Hvor (i hvilken fil) gemmer Firefox og Opera mine brugernavne og
adgangskoder?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-07-06 10:24

On Sun, 30 Jul 2006 18:44:18 +0200, Kurt Hansen
<kurt-snabela-towle.dk> wrote:

>Hvor (i hvilken fil) gemmer Firefox og Opera mine brugernavne og
>adgangskoder?

Kan man finde det samme for IE?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-06 16:16

http://www.nirsoft.net/utils/internet_explorer_password.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-06 17:25

Kurt Hansen skrev:

>Hvor (i hvilken fil) gemmer Firefox og Opera mine brugernavne og
>adgangskoder?

Mht. Firefox er det svjh. en kombination af to filer, key3.db og
signons.txt som begge ligger i profilen.
http://kb.mozillazine.org/Profile_folder

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 21:33

On 31 Jul 2006 16:24:45 GMT, Ivan V. Klattrup wrote:

> Mht. Firefox er det svjh. en kombination af to filer, key3.db og
> signons.txt som begge ligger i profilen.
> http://kb.mozillazine.org/Profile_folder

Hmmm, disse filer er jo enten krypterede, eller binære og derfor umulige at
læse for lægmand. Hvordan får man brugernavne og passwords ud af svinet,
eller bare et sted i browseren hvor man kan se dem i klar tekst? Det gælder
både Opera og Firefox - og også MSIE til Karsten

Findes der programmer der kan gøre det, eller kan browserne selv?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-06 21:48

Kurt Hansen skrev:

>eller bare et sted i browseren hvor man kan se dem i klar tekst?

I Firefox - Funktioner - Indstillinger - Privatliv - Adgangskoder - Vis
gemte adgangskoder - Vis kodeord - Ja

Så kan du se dem, om der findes en export mulighed ved jeg ikke.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-07-06 21:56

Ivan V. Klattrup skrev:

>Så kan du se dem, om der findes en export mulighed ved jeg ikke.

Udvidelsesmodulet "Password Exporter" (fremragende navn) kan exportere til
..csv og .xml https://addons.mozilla.org/firefox/2848/

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 09:23

On 31 Jul 2006 20:56:25 GMT, Ivan V. Klattrup wrote:

> Udvidelsesmodulet "Password Exporter" (fremragende navn) kan exportere til
> .csv og .xml https://addons.mozilla.org/firefox/2848/

Ivan, du er en snut.

Hva' mæ Opera? Faktisk har jeg konsekvent brugt Opera i et lille års tid nu
og jeg har mange auto-logins liggende der.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-08-06 04:10

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> posting:

>Opera mine brugernavne og adgangskoder?

wand.dat i din profilmappe, opera:config#UserPrefs|WandStorageFile

Filen er krypteret. Ønsker du at læse den, kan du prøve at se, om
flg. kan bruges:
http://www.google.com/search?hs=C8S&hl=en&lr=&client=opera&rls=da&q=opera+password+cracker&btnG=Search

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 13:10

On Thu, 03 Aug 2006 05:10:17 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> [...]
>
> wand.dat i din profilmappe, opera:config#UserPrefs|WandStorageFile
>
> Filen er krypteret. Ønsker du at læse den, kan du prøve at se, om

Fint. Hovedparten (der er over 5 millioner hits) peger på eet og samme
program: Opera Password Recovery. Har downloadet det, men den vil kun vise
password'ene i købeudgaven, som koster 27 dollars og det er for meget, når
jeg kun skal bruge det den ene gang. Men tak for indsatsen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-08-06 17:02

Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> posting:

>program: Opera Password Recovery. Har downloadet det, men den vil kun vise
>password'ene i købeudgaven, som koster 27 dollars og det er for meget, når

Jeg tog lige en hurtig søgetur på http://my.opera.com/forums/ og
fandt http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=148737 med
et link til http://speedman.sk/16operawanddat/ (naturligvis anvendt
på eget ansvar)

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-06 14:26

On Thu, 03 Aug 2006 18:01:53 +0200, Christian Bohr-Halling wrote:

> Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> posting:

> [...]

Takker. jeg skød hjertet op i halsen, downloadede et lille program fra
http://speedman.sk/16operawanddat/ og afviklede det. Ingen virkning. En
lille ændring i en tilhørende bat-fil løste problemet og jeg fik en nok så
nydelig text-fil ud med mine brugernavne og adgangskoder
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen