Højde på skorsten
Fra : Mort1s1

Dato : 29-07-06 17:52

Jeg skal til at installere en ny brændeovn og ny skorsten, men jeg er blevet
lidt i tvivl om reglerne for højden på skorstenen - er der nogen som kan
hjøæpe ?

Mvh
Mort1

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 29-07-06 18:11

Fra : Jacob Andersen

Dato : 29-07-06 19:07

> Jeg skal til at installere en ny brændeovn og ny skorsten, men jeg er
blevet
> lidt i tvivl om reglerne for højden på skorstenen - er der nogen som kan
> hjøæpe ?

I sidste ende er det din skorstensfejer der skal godkende skorstenen -
regler eller ej. Så snak med ham, først som sidst. Ring til teknisk
forvaltning og få at vide hvem der har dit område.
Jacob

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 30-07-06 16:30

"Jacob Andersen" <i@dk> skrev i en meddelelse news:44cba5a9$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...
> blevet
>
> I sidste ende er det din skorstensfejer der skal godkende skorstenen -
> regler eller ej.

Jo jo - men derfor skal han stadigvæk godkende den efter de regler der er,
en skorstensfejer kan ikke bare lave sine egne regler :

http://bofill-dk.dk/Download.html
http://www.isokern.dk/faq.htm
http://www.isokern.dk/pdf/Dobbeltmodul_010606.pdf

Fra : Is

Dato : 30-07-06 20:39

"Morten Jørgensen" <mj450@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Andersen" <i@dk> skrev i en meddelelse

8.4.4: Skorstene skal have en sådan udformning, lysningsareal og højde, at
der bliver tilfredsstillende trækforhold og røgafkast.

Kan det passe at det er kravet, med mindre det er stråtag eller lign ??

http://www.ebst.dk/BRS98_10_ID381/0/54/0

Erik Isager

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:21

> Jeg skal til at installere en ny brændeovn og ny skorsten, men jeg er
> blevet lidt i tvivl om reglerne for højden på skorstenen - er der nogen
> som kan hjøæpe ?

En meter over tagryggen, og en linie parallelt med taget, hvis den ikke står
i rygningen. Den må hellere være 2 sten for høj end en sten for lav. Høje
bygninger eller mystiske trækforhold kan øge højden. For lav skorsten giver
røg i stuen, og dels sviner det og dels kan man blive temmelig syg af det.
Flere dør af røgforgiftning.

Mvh Maria