Trådløs radiatorthermostat?
Fra : Mr. D

Dato : 28-07-06 18:20

Findes der en sådan? Evt. således ventilerne sidder ved selve
fordelerrørene ved varmeisntallationen (v. fjernvarmeindgangen) og
thermostaten i rummet ved radiatoren. Dvs. der ikke er nogen ventil ved
radiatoren men blot monteret direkte i PEX dåserne?

Fra : Nicolai Lang

Dato : 28-07-06 18:52

On Fri, 28 Jul 2006 19:20:12 +0200, "Mr. D" <verysecret@.com> wrote:

> [...]
>thermostaten i rummet ved radiatoren. Dvs. der ikke er nogen ventil ved
>radiatoren men blot monteret direkte i PEX dåserne?

Når vi engang skal skifte RA+ ud, så vil jeg se på det system Conrad
har:

http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTE0MDA4MTEyNzU=?~template=pcat_area&p_selected_area=0812040&p_load_area=0812040#0812040

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Christian

Dato : 28-07-06 20:25

> Når vi engang skal skifte RA+ ud, så vil jeg se på det system Conrad
> [...]

hej Nicolai - spændende diskussion i har gang i her - men - ovenstående link
er ikke fungerende - kunne man lokke dig til at finde et fungerende, eller
specificere objektet pr navn så vi kan søge vi conrads søgefunktion??

Chr.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 29-07-06 08:13

On Fri, 28 Jul 2006 21:25:05 +0200, "Christian"
<storehytte@gmail._REMOVE_com> wrote:

> [...]
>er ikke fungerende - kunne man lokke dig til at finde et fungerende, eller
>specificere objektet pr navn så vi kan søge vi conrads søgefunktion??

Jeg hader den slags sites! ;)

www.conrad.de

Gå ind på

Haustechnik
-> Lüftung, Heizung, Klima
-> Heizkörper-Thermostate

Her finder man et system med radiostyrede termostater til radiatorene.

Er der nogen der har erfaringer med disse enheder, vil jeg meget gerne
høre om det.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Max

Dato : 29-07-06 08:26

Hej Nicolai

> Er der nogen der har erfaringer med disse enheder, vil jeg meget gerne
> høre om det.

Måske en forespørgsel i en gruppe som de.rec.heimwerker ville
give nogle oplysninger.

Mvh Max

Fra : Anders Majland

Dato : 01-08-06 13:39

> Måske en forespørgsel i en gruppe som de.rec.heimwerker ville
> give nogle oplysninger.

Der virker som beskrevet. Jeg monterede en central (hedder vist noget med fz
1000) i et rum med en radiator og yderligere en lille styreenhed i et andet
værelse med en radiator.

Jeg synes stadig at det er alt for dyrt, motorhusese er grimme og virker som
billigt plast skrammel, de er lidt besværlige at sætte op (konfiguration),
men det virker ... og jeg udvider nok til at hele førstesalen til
fyringssæsonen (5 rum hvoraf et er med 2 radiatorer)

Btw så larmer motorerne også så meget at jeg vil være betænkelig ved dem i
et soveværelse hvis der skal være varme på om natten - men da vi gerne
slukker helt der om natten er det ikke et problem for os. Så skal vi bare
lade være med at gå i seng før nattesænkningen slår ind

Jeg arbejder normalt hjemme et par dage om ugen (faste dage) og så er det
lækkert at ikke at skulle huske at tænde for varmen aftenen før

Btw så har harald nyborg nogle programmerbare termostater til en fornuftig
pris. Men "geek-faktoren" i conrad's system er højere. Bla kobler vi nok
også brandalarmer på.

Fra : Mr. D

Dato : 29-07-06 10:15

Er der nogen der har nogle erfaringer med de thermostater fra conrad?
Min VVS'er anbefalede mig klart danfoss da vi lavede nogle udbygninger i
stand (Og det var ikke for han kunne bonge mig ekstra, da jeg selv købte
dem over nettet). Men det var noget med forindstilling osv.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-07-06 22:17

> [...]
> thermostaten i rummet ved radiatoren. Dvs. der ikke er nogen ventil ved
> radiatoren men blot monteret direkte i PEX dåserne?

Det må de gøre, for det findes til gulvvarme. Vi har blot en ventil på
pex-rørene i fyrrummet, og så 6 løse termostater, som vi den første vinter
brugte noget tid på at finde ud af hvor hørte til.

Mvh Maria