RE: Vrag af Graf Zeppelin tysk hangarskib ~
Fra : Havbasseerne FSU

Dato : 27-07-06 20:39

-----Original Message-----
From: Poul Olesen [aquarius-nospam@cbs.dk]
Posted At: Thu 7/27/2006 7:35 PM
Posted To: dykning
Conversation: Vrag af Graf Zeppelin tysk hangarskib i Østersøen
Subject: Vrag af Graf Zeppelin tysk hangarskib i Østersøen
http://politiken.dk/visArtikel.iasp?PageID=467526

Er der nogen der vidste det i forvejen?

Er det et nyt dykkermål for tekniske dykkere - kender nogen dybden?

--
Poul
Jeg har laest en tysk artikel om at polske dykkere har fundet Graf Zeppelin i Leibziger bugt paa 80 m dybden

Allan Hansen, pt. Mallorca paa pda aabent net paa The Irish Taven Alcludia

Fra : AK

Dato : 27-07-06 21:46

Hej,

Der har længe været søgt efter det vrag, først troede "man" at
vraget lå på omkring 170m og derfor har en ekspedition til vraget
trukket ud - men nu er den blevet fundet.

om vraget vil tiltrække tekniske dykkere vil vise sig, men jeg tvivler
- grunden til at vraget sank var så vidt jeg ved, at russerne øvede
sig i at bombe det fra fly, derfor kunne jeg forestille mig at vraget
er meget ødelagt.

med venlig hilsen

Anders Knudsen

Fra : Poul Olesen

Dato : 28-07-06 12:11

AK skrev den 27-07-2006 22:46:
> [...]
> - grunden til at vraget sank var så vidt jeg ved, at russerne øvede
> sig i at bombe det fra fly, derfor kunne jeg forestille mig at vraget

Det lyder jo godt nok som om vraget kunne være noget ødelagt og uden så
meget spændende (ingen fly på vraget og sikkert tømt inden det var
bombemål). På den anden side bliver der dykket på på så meget. Jeg kan
f.eks. ikke se noget specielt spændende ved Fu Shan Hai som jo er så nyt
så man kan se det samme ombord på et skib i en havn.
Wikipedia om Graf Zeppelin:
http://en.wikipedia.org/wiki/German_aircraft_carrier_Graf_Zeppelin

God dykning
Poul

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 27-07-06 22:12

AK wrote:
> [...]
> - grunden til at vraget sank var så vidt jeg ved, at russerne øvede
> sig i at bombe det fra fly, derfor kunne jeg forestille mig at vraget

Nemlig. Du kan læse hele histiorien på wikipedia.

Jens Olsen

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 28-07-06 13:20

Poul Olesen wrote:
> På den anden side bliver der dykket på på så meget. Jeg kan
> f.eks. ikke se noget specielt spændende ved Fu Shan Hai som jo er så nyt
> så man kan se det samme ombord på et skib i en havn.

Nej, den har jeg heller aldrig fattet. Hvorfor ikke bare tage en
gennemgang på et stort bulkskib når det alligevel ligger ved kajen.
Det er sgu da nemmere og billigere.

Det samme kan man vel sige om populære dykkermål som Jan Hewelius og
Vapper. Ned engang for at se at det er der, og så er det vel det.

Næ må jeg så bede om ting som Indfødsretten, Birger Jarl og Calmar
Castello, eller nogle gamle dampskibe eller krigsskibe.

Jens Olsen