Overføre en variabel til anden side
Fra : John Hansen

Dato : 26-07-06 11:04

Hej alle

Er der en der kan hjælpe mig ud af et 'lille' problem.

På en bestillingsside med en formular oplyser brugeren Navn, adresse osv.,
samt afklikker hvad han ønsker at bestille.
Ved klik på formularknappen dirigeres han til en ny side hvor han kan se
status på sin bestilling.
Oplysningerne læses på den nye side med Response.Write Request.Form("Navn")
osv.
Ingen problemer hertil.

Nu skal kunden så bekræfte og afsende ordren med klik på en Knap, og her
opstår problemet.

Jeg kan ikke få overført oplysningerne til endnu en ny side der skal sende
indholdet.

Metoden med: bestilling.asp?navn=brugernavn, kan jeg ikke få til at virke
medmindre "brugernavn" erstattes af brugerens navn og det kan jeg jo ikke.
Problemet ligger altså i, at "brugernavn" nødvendigvis må være en variabel
og det kan jeg ikke få til at virke.

Hvordan kan en variabel (indeholdende brugerens navn) overføres til en ny
side?

På forhånd tak for hjælpen.

John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-06 11:53

John Hansen skrev:

> Oplysningerne læses på den nye side med Response.Write
> Request.Form("Navn") osv.
> Ingen problemer hertil.

Læg værdierne ind i en variabel og brug så variablen til dels at
vise navnet og dels at gemme det i et skjult form-felt:

<%
Dim navn
navn = Request.Form("navn")
%>
<input type="hidden" name="navn"
   value="<%= Server.HTMLencode(navn) %>">

Navn: <strong><%= Server.HTMLencode("navn") %></strong>

Et par alternativer:

- Beskyttet formfelt:
<%
Dim navn
navn = Request.Form("navn")
%>
Navn: <input type="text" name="navn" size="40"
   value="<%= Server.HTMLencode(navn) %>" readonly>

- Session-variabel:
<%
Dim navn
navn = Request.Form("navn")
session("navn") = navn
%>
Navn: <strong><%= Server.HTMLencode(navn) %></strong>

Ved den sidste model er det underordnet hvordan du går videre til
den næste side - bare det sker før sessionen er udløbet (normalt
inden for 20 minutter). I de to foregående modeller skal du benytte
en form for at overføre data til næste side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Hansen

Dato : 27-07-06 08:09

Hej Jens

Tusind tak for dine svar - dejligt.

Imidlertid fik jeg nok formuleret mig lidt uheldigt i mit indlæg.
Det drejer sig om, at få overført samtlige variabler (ikke kun navnet), der
nu indeholder den 'foregående' sides formularfelter.
Kan du hjælpe mg med det?

På forhånd tusind tak.

John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-07-06 09:07

John Hansen skrev:

> Imidlertid fik jeg nok formuleret mig lidt uheldigt i mit
> indlæg. Det drejer sig om, at få overført samtlige variabler

Proceduren er den samme - du skal bare gentage den for hvert felt
der skal overføres. Der er ingen smarte genveje.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John Hansen

Dato : 27-07-06 16:26

Hej Jens

Tusind tak for hjælpen.
Alt funker, og en byrde er faldet fra mit hjerte.

Endnu engang mange tak for din interesse og store hjælpsomhed.

John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-07-06 16:37

John Hansen skrev:

> Endnu engang mange tak for din interesse og store hjælpsomhed.

Velbekomme.

Hvis du gerne vil have min hjælp en anden gang, vil jeg bede dig
læse min signatur og følge rådene i den.
--
Jens Gyldenkærne Clausen