hjælp til Upload UDEN komponent
Fra : Laurits Thomsen

Dato : 26-07-06 10:20

jeg har forsøgt at anvende funktionen fra
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=128
på en side hvor medlemmer kan uploade billeder.

Jeg får dog følgende fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a01ad'

ActiveX component can't create object:
'Scripting.FileSystemObject'

/fileupload.inc, line 204

Hvad kan jeg gøre ved dette? Kan serveren ikke køre dette script?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-06 10:53

Laurits Thomsen skrev:

> ActiveX component can't create object:
> 'Scripting.FileSystemObject'

Hvilken server kører det på?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 26-07-06 11:22

> Hvilken server kører det på?

Jeg ved ikke hvilken server det er. Det er en side jeg kører på
http://www.asphost4free.com/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-06 11:37

Laurits Thomsen skrev:

> Jeg ved ikke hvilken server det er. Det er en side jeg kører på
> http://www.asphost4free.com/

Det er i så fald følgende server:

Server: Microsoft-IIS/5.0

Her burde FSO-objektet være tilgængeligt, men det er muligt at
udbyderen har frakoblet det af sikkerhedshensyn. Prøv evt. at
kontakte deres support.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Laurits Thomsen

Dato : 26-07-06 11:39

> Det er i så fald følgende server:
>
> Server: Microsoft-IIS/5.0
Det var du hurtige til at finde ud af end de kunne svare på...

> Her burde FSO-objektet være tilgængeligt, men det er muligt at
> udbyderen har frakoblet det af sikkerhedshensyn. Prøv evt. at
> kontakte deres support.

Det prøver jeg. Mange tak for hjælpen!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-06 11:58

Laurits Thomsen skrev:

> Det var du hurtige til at finde ud af end de kunne svare på...

Serveren fortæller det selv - man skal bare vide hvordan man
aflæser det
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jeppe

Dato : 26-07-06 13:33

Jens GyldenkærneClausen wrote

> Serveren fortæller det selv - man skal bare vide hvordan man
> aflæser det

Hmm.. nu er jeg lidt nysgerrig..
Hvor kan du se det? :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-06 14:03

jeppe skrev:

> Hmm.. nu er jeg lidt nysgerrig..
> Hvor kan du se det? :)

Jeg bruger udvidelsen LiveHTTPHeaders til Firefox.

Man kan også benytte en online-tjeneste som fx
<http://web-sniffer.net/>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-07-06 16:47

On Wed, 26 Jul 2006 15:03:24 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Jeg bruger udvidelsen LiveHTTPHeaders til Firefox.
>
>Man kan også benytte en online-tjeneste som fx
><http://web-sniffer.net/>

Eller man kan uploade en .asp-fil med flg. indhold til den pågældende
server:
<%
Response.Write Request.Servervariables("SERVER_SOFTWARE")
%>
og så kalde filen fra serveren.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : jeppe

Dato : 26-07-06 17:43

Jens GyldenkærneClausen wrote:

> Jeg bruger udvidelsen LiveHTTPHeaders til Firefox.
>
> Man kan også benytte en online-tjeneste som fx
> <http://web-sniffer.net/>

Nårr på den måde :)

Troede du kunne se den skrev et eller andet, også vidste du det
var IIS 5.0 :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-07-06 19:54

jeppe skrev:

> Nårr på den måde :)

Jep.

> Troede du kunne se den skrev et eller andet,

Det er også ca. sådan det foregår - med den lille spidsfindighed at
det der "skrives" (http-headerne) normalt kun kan ses af browseren.
Men det er helt almindelig tekst der transporteres frem og tilbage
mellem browser og server.
--
Jens Gyldenkærne Clausen