Fodlister
Fra : TB

Dato : 26-07-06 06:36

Dette er nok et rent visuelt spørgsmål, men da vi er meget usikre, vil det
være dejligt med lidt feedback.

Vi har et hvidolieret trægulv i ask. Hvilke fodlister bør vi så vælge? Jeg
regner med fyr er det billigste, men bliver det ikke lidt mærkeligt op mod
et askegulv? Det er selvfølgelig en mulighed at male listerne, men er ikke
sikker på om vi verken gidder eller vil male dem.
Jeg kan se man kan få fodlister i ask, men det optimale er måske ikke at
have dem i sammen nyance som gulvet? Jeg kunne godt forestille mig det ville
tage sig godt ud med en afslutning ud mod væggen i kontrast til gulvet
farve? Evt. en liste i en mørkere træsort?

Alle indspil er velkomne.
Mvh TB

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 26-07-06 06:54

TB wrote:

> [...]
> et askegulv? Det er selvfølgelig en mulighed at male listerne, men er ikke
> sikker på om vi verken gidder eller vil male dem.

Fodlister af plast hvor man kan gemme ledninger etc bagved?

> Jeg kan se man kan få fodlister i ask, men det optimale er måske ikke at
> have dem i sammen nyance som gulvet?

Brug ask men i natur/ludfarvet?
Det kommer jo også an på vægge/møbler evt løse tæpper etc.

Du kan også få fodlister i træ der allerede er malet ...

- Peter

Fra : Mureren

Dato : 26-07-06 08:02

> [...]
> ville tage sig godt ud med en afslutning ud mod væggen i kontrast til
> gulvet farve? Evt. en liste i en mørkere træsort?

Hvidmalede MDF fodlister.

Mvh.
Mureren

Fra : TL

Dato : 26-07-06 10:59

> Hvidmalede MDF fodlister.
>
> Mvh.
> Mureren

Jeg er 100% enig med Mureren - jeg er meget sikker på, at I vil fortryde alt
andet end hvide gulvlister. Uanset om selve gulvet er lyst eller mørkt, ser
det pænest ud med en hvid kontrastliste til væggene De hvidmalede MDF-lister
koster ikke meget ekstra ift. fyr natur!

Fra : TB

Dato : 30-07-06 21:03

Tror også vi går for de færdig malede lister, da det giver et rent og nemt
udtryk. Tak for input. Synes dog der er en prisforskel. De steder jeg indtil
videre har fundet på netto, er det ca. dobbel pris pr. meter. Men der findes
måske billigere steder...

Fra : TB

Dato : 30-07-06 21:18

Netto = nettet