Jeg skal lave en hjemmeside!
Fra : Rune Jørgensen

Dato : 25-07-06 21:07

Hej

Jeg skal lave en hjemmeside for mit højskole-hold med billeder og
sådan lidt.

Nu er det sådan, at jeg ikke er vildt erfaren, jeg kan godt finde
ud af at lave hjemmesider, jeg skal bare lige have lidt hjælp...
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal få skrevet
noget tekst ind i det sorte felt her:
http://danielles.dk/jada/
vi har fået en anden til at lave designet

Og desuden skal jeg lave et billedgalleri. Jeg har mac, så jeg
havde tænkt mig at bruge iPhoto til at lave en html-side med
thumbs til nogle større billeder, men kan man sætte en html side
ind i det sorte felt der eller hvordan?

Rune

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-07-06 21:37

Rune Jørgensen wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal få skrevet
> noget tekst ind i det sorte felt her:
> http://danielles.dk/jada/

Du ændrer jada-dk_14.jpg til at være baggrundsbillede i den tabelcelle. Så
kan du fylde al den tekst ind ovenpå, som du har lyst til:

repeat-y;">
Smid noget tekst her.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Jørgensen

Dato : 26-07-06 15:46

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du ændrer jada-dk_14.jpg til at være baggrundsbillede i den tabelcelle. Så
> kan du fylde al den tekst ind ovenpå, som du har lyst til:

> repeat-y;">
> Smid noget tekst her.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
> http://html-faq.dk/

Mange tak skal du have!

Fra : Dennis Munding

Dato : 25-07-06 21:39

Hej Rune!
"Rune Jørgensen" <soya80@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget tekst ind i det sorte felt her:
> http://danielles.dk/jada/
> vi har fået en anden til at lave designet

Umiddelbart vil jeg svare, at det ikke kan lade sig gøre af den grund, at
hele det store sorte felt består af en masse billed-filer!

> [...]
> havde tænkt mig at bruge iPhoto til at lave en html-side med
> thumbs til nogle større billeder, men kan man sætte en html side

Det kan - så vidt jeg ved - lade sig gøre med iframes, men det er vist ikke
anbefalelsesværdigt, men det er der sikkert andre, som kan forklare meget
bedre end jeg, da jeg ingen erfaring har med iframes...

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/, http://cantica.dk/, http://munding-webdesign.dk/,
http://skovaa-munding.dk/, http://mundings-memorial.dk/,
http://eds-denmark.dk/